کد خبر: 209242 - تاریخ: دوشنبه، 1 فوریه 2021 - 07:56

مدیرکل هواشناسی گیلان:

هوای گیلان تا پایان هفته پایدار است

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار جوی پایدار در منطقه تا پایان هفته جاری، گفت: وزش باد جنوبی و مه صبحگاهی از مهم ترین پدیده های جوی پیش بینی شده است.

به گزارش خوبان، محمد دادرس با اشاره به استقرار جوی پایدار در منطقه، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشاندهنده استقرار جوی غالباً پایدار تا اواخر هفته در منطقه است.

وی افزود: در این مدت وزش باد جنوبی در ارتفاعات و دامنه‌ها و وقوع پدیده مه در سواحل و مناطق جلگه‌ای گیلان دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وزش باد جنوبی از شهروندان خواست در مناطق جنگلی و کوهستانی از روشن کردن آتش جدا خودداری کنند.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته شهرستان‌های رشت و لاهیجان با ۲۰ درجه بالای صفر بالاترین دما در طول روز را ثبت کردند، افزود: جیرنده نیز با یک درجه زیر صفر سردترین نقطه استان گیلان بوده است.

دادرس با بیان اینکه بر امروز آسمان اکثر نقاط استان گیلان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد جنوبی پیش بینی شده است، اضافه کرد: در برخی از ساعات نیز شاهد افزایش ابر در مناطق جلگه‌ای خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه این شرایط جوی تا پایان هفته جاری در استان گیلان تداوم دارد، گفت: دریا نیز در این مدت آرام با موج‌های کوتاه و برای انجام فعالیت‌های دریانوردی و مرتبط مناسبت است.

دادرس با بیان اینکه در حال حاضر آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی و در برخی ساعات شاهد افزایش ابر و وزش باد جنوبی پیش بینی شده است، افزود: در طول روز نیز دمای این شهر بین ۶ تا ۱۶ درجه سانتیگراد در نوسان است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads