کد خبر: 209171 - تاریخ: یکشنبه، 31 ژانویه 2021 - 08:19

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان:

۴۵۰ میلیارد تومان مستمری ماهانه در گیلان پرداخت می شود

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه؛ ماهانه ۴۵۰ میلیارد تومان مستمری در این استان پرداخت می شود گفت: در شهرستان بندر انزلی ۶۵ درصد از شهروندان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

به گزارش خوبان، علی حسین نژاد در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بندرانزلی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه ماهانه ۴۵۰ میلیارد تومان پرداخت مستمری در سطح استان انجام می‌شود، اظهار کرد: در شهرستان بندر انزلی ۶۵ درصد از شهروندان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و این در حالی است که میانگین کشوری ۵۲ درصد است.

وی با اشاره به تعداد بالای مشاغل و افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در سطح شهرستان بندر انزلی گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر مستمری‌بگیر مستقیم و ۲۴ هزار نفر تحت پوشش در انزلی هستند و ماهانه بیش از ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت مستمری پرداخت می‌شود و ۶۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند.

حسین نژاد با اشاره به اجرای طرح ملی ۳۰۷۰ در استان گیلان تاکید کرد: با اجرای ۳۰ طرح اولویت‌دار سازمان تامین اجتماعی از ۷۰میلیون تردد و مراجعه به شعب تامین اجتماعی جلوگیری می شود.

وی تاکید کرد: سالانه ۹۴ میلیون مراجعه به شعب تامین اجتماعی داریم و با اجرای این طرح و انجام خدمات به صورت غیر حضوری از این ترددها که در راستای ستاد ملی کرونا نیز هست جلوگیری می‌شود و تاکنون ۲۰ طرح عملیاتی شده و تا پایان بهمن ماه ۱۰ طرح دیگر رونمایی می‌شود.

کمبود مربی مانع برگزاری دوره های مهارتی نیست

محمد حسینی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان نیز، با اشاره به اینکه همه علاقمندان می‌توانند در دوره‌های مراکز تحت فعالیت آموزش فنی و حرفه ای شرکت کرده و آموزش های مهارتی را فرا گیرند، اظهار کرد: در حال حاضر دو مرکز شهرستان بندر انزلی ۶۵ هزار نفر ساعت در بخش دولتی و بخش خصوصی نیز ۷۰ هزار نفر ساعت دوره مهارت آموزی برگزار کردند و پویایی مراکز آموزشی شهرستان بندر انزلی خوب است.

وی با اشاره به بازنشسته شدن ۸۳ نفر از مجموعه فنی و حرفه ای و مربیان مراکز آموزشی، تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر امکان استخدام وجود ندارد ولی دوره های آموزشی را تعطیل نمی کنیم و در این راستا از مربیان شهرستان‌های دیگر همچنین استفاده از مربیان افتخاری را می توانیم در دستور کار داشته باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به اینکه آموزش های فنی و حرفه ای باید به روز شود و باید رشته ها را تقویت و به روز کنیم، تاکید کرد: با سازمان های دولتی و بخش خصوصی که تمایل به مهارت آموزی کارکنان دارند با تعامل دو سویه به دنبال این هستیم که آموزش ها را هدفمند برگزار کنیم زیرا نمی‌خواهیم فقط یک مرکز آموزشی باشیم که مدرک می دهد.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads