کد خبر: 209160 - تاریخ: یکشنبه، 31 ژانویه 2021 - 08:50

معاون دانشگاه علوم پزشکی هشدار داد:

آمار بالای سالمندان و پتانسیل بالای گیلان برای رسیدن به وضعیت قرمز

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: این استان به دلیل تعداد زیاد سالمندان به عنوان یک گروه سنی پرریسک، در صورت کم توجهی به توصیه های پیشگیرانه به سرعت قابلیت رسیدن مجدد به وضعیت قرمز کرونایی را دارد.

به گزارش خوبان، دکتر آبتین حیدرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه گیلان سالمندترین استان کشور است، اظهار داشت: هم اینک بیش از  ٣٠٠ هزار سالمند در این استان داریم جمعیتی که از نظر کرونا در گروه های با خطر بالا هستند.

وی بیان داشت: آنچه که اکنون در استان گیلان ایجاد کننده این خطر و دغدغه جدی است آنکه جوانان، فرزندان و نوه ها بدون ملاحظه حساسیت های کرونایی به دیدن سالمندان می روند و محافل و دورهمی ها بی توجه به این وضعیت برگزار می شود که این مهم افزایش خطر  بیماری را به همراه دارد.

وی خاطر نشان کرد: طی این ایام به طور مداوم بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در استان تعدادی افزایش و تعدادی کاهش دارد اما برآیند کلی آنکه بیماری آرام آرام روند افزایشی طی می کند که عدم رعایت پروتکل ها این مهم را تشدید می کند.

وی با تاکید بر رعایت جدی توصیه های بهداشتی از سوی مردم اظهار داشت: بیماری کووید ١٩ باید جدی گرفته شود و همگان پروتکل ها را رعایت کنند.  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان بیان داشت: هم اکنون حدود ۴۵۰ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads