کد خبر: 209156 - تاریخ: شنبه، 30 ژانویه 2021 - 18:57

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

پلمب۵۴۲ واحد صنفی به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تشدید نظارت بر اجرای طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: تیم های نظارتی ضمن بازدید از ۱۶۴ هزار مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، ۵۴۲ واحد صنفی در گیلان را به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، پلمب کردند.

به گزارش خوبان، آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف مرحله دوم غربالگری طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: طرح مذکور با هدف شناسایی موارد مشکوک به کووید – ۱۹ و به منظور مراقبت و درمان بهنگام، با نظارت و برنامه ریزی دقیق و با انجام برنامه ردیابی تماس، قرنطینه و ایزوله کردن بیماران مبتلا و مشکوک، ویژه گروه های سالمندان و افرادی که مبتلا به بیماری زمینه ای می باشند، انجام می گیرد.

وی غربالگری سالمندان را در مرحله دوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی مهم‌ترین هدف و اولویت این طرح عنوان کرد و گفت: گروه سالمندان حساس‌ترین گروه‌های هدف در خصوص بروز کووید – ۱۹ بوده و احتمال مرگ ناشی از کووید-۱۹ در این گروه به دلیل کهولت سن و بیماری زمینه‌ای، بیشتر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در مرحله دوم غربالگری طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، شناسایی و بررسی سالمندان مشکوک به کووید-۱۹ به‌ صورت تلفنی و یا از طریق ۶۰۰ هزار سفیر سلامت انجام می گیرد، گفت: فلو چارت مراقبت و کنترل اپیدمی کووید- ۱۹ بر اساس دستورالعمل های کشوری جهت تقویت برنامه ردیابی تماس و مراقبت بیماران و افراد در معرض تماس با کووید – ۱۹ در حال تهیه است و تمامی برنامه ها باید طبق فلوچارت مذکور، به عنوان قدم اول در غربالگری بیماران، مورد استفاده قرار گیرد.

حیدرزاده تصریح کرد: تقویت برنامه شناسایی و مراقبت بیماران در مراکز ۱۶ ساعته در اولویت بوده و تیم های مراقبتی و ردیابی تماس، از طریق ارتباط با سفیران سلامت می توانند در ارتقاء برنامه بسیار مثمر ثمر باشند.

وی از تشدید نظارت بر اجرای طرح  مذکور خبر داد و گفت: از هشتم آذر ماه تا ۱۰بهمن ماه سال جاری،  تیم های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با همکاری سایر دستگاه های اجرایی استان، بطور میانگین در قالب ۸۱ تیم، ضمن بازدید از ۱۶۴ هزار مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و صدور ۷۴۵۲ مورد اخطار و معرفی به مراجع قضایی، ۵۴۲ واحد صنفی را نیز بعلت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، پلمب کردند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/۳۲۱

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads