کد خبر: 209145 - تاریخ: شنبه، 30 ژانویه 2021 - 09:56

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان ؛

اطفای حریق در ۲.۵ هکتار از جنگل های طبیعی و دست کاشت گیلان/ افزایش ۴۶ درصدی حریق ها

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، از اطفای شش فقره آتش سوزی خبر داد و خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با کمک نیروهای مردمی و دستگاه های امدادی در مجموع دو و نیم هکتار از عرصه های جنگلی استان را اطفا کردند.

به گزارش خوبان، میرحامد اختری در گفت وگو با ایسنا، از وقوع آتش سوزی در سطح جنگل های استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به افزایش دما و وزش باد گرم در استان گیلان طی دو روز گذشته، در مجموع شش فقره آتش سوزی داشتیم.

وی با بیان اینکه شهرستان های ماسال، آستارا، تالش، سیاهکل، فومن و رضوانشهر درگیر آتش سوزی بودند، تصریح کرد: این آتش سوزی ها در جنگل های طبیعی و دست کاشت به وقوع پیوسته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با اشاره به پیش بینی درست هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم شدید در استان، افزود: کلیه نیروهای حفاظتی و قرق بانان با تجهیزات کامل در آماده باش بودند و با حضور به موقع در عرصه های گرفتار حریق اقدام به مهار آتش سوزی کردند.

اختری، از اطفای کامل این شش فقره آتش سوزی طی شامگاه گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با کمک نیروهای مردمی و دستگاه های امدادی در مجموع دو و نیم هکتار از عرصه های جنگلی استان را اطفا کردند؛ البته وسعت هر فقره از این آتش سوزی ها زیر هکتار بود.

وی با بیان اینکه تمامی حریق های صورت گرفته سطحی بوده و درختان آسیب جدی ندیدند، گفت: متاسفانه طی ۱۰ ماهه سال جاری، ۲۳۲ فقره آتش سوزی جنگل به مساحت ۴۸۳ هکتار داشتیم که نشان دهنده افزایش ۴۶ درصدی در تعداد حریق و پنج درصدی در مساحت حریق است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، با اشاره به افزایش وقوع پدیده باد گرم نسبت به سال گذشته، اضافه کرد: با توجه به احتمال وزش مجدد باد گرم در هفته جاری، کلیه پرسنل ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان در آمادگی کامل هستند.

اختری، از مردم و گردشگران خواست در سطح جنگل ها و حاشیه جنگل آتش روشن نکنند و یادآور شد: در صورت روشن کردن آتش حتما از اطفای کامل آن اطمینان کسب کنید.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads