کد خبر: 209137 - تاریخ: شنبه، 30 ژانویه 2021 - 09:44

کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دمای هوای گیلان/ امروز هوا بارانی است

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان، گفت: هوای گیلان برای امروز بارانی و دمای هوا نیز ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد.

به گزارش خوبان، محمد دادرس با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی این الگوها نشان دهنده ورود سامانه بارشی به منطقه از اواخر وقت جمعه است.

وی افزود: با نفوذ این سامانه شرایط برای کاهش دما، افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان گیلان فراهم خواهد شد.

دادرس با اشاره به اینکه وزش باد نیز از پدیده‌های دیگر پیش‌بینی شده برای امروز در استان گیلان است، گفت: از عصر شنبه نیز به تدریج شاهد کاهش ناپایداری و ابرناکی هوا هستیم.

وی با بیان اینکه از اواخر وقت شنبه تا اواخر هفته آینده به تناوب شاهد وزش باد جنوبی در استان گیلان خواهیم بود، اضافه کرد: آسمان اکثر نقاط استان گیلان برای امروز) (شنبه) نیمه ابری تا ابری و مه آلود همراه با کاهش نسبی دما و بعضی نقاط بارندگی و وزش باد و در ارتفاعات نیز بارش برف پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه به تدریج با کاهش ناپایداری از اواخر وقت امروز زمینه برای وزش باد جنوبی فراهم خواهد شد، بیان کرد: در این مدت شاهد کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای هوای استان گیلان خواهیم بود.

وی همچنین با بیان اینکه از روز یکشنبه با افزایش نسبی دوباره دمای هوا و وزش باد گرم احتمال ذوب شدن برف در ارتفاعات و بالا آمدن آب رودخانه‌ها وجود دارد، افزود: شهروندان باید از استقرار در حاشیه رودخانه‌های خودداری کنند.

دادرس ادامه داد: آسمان شهر رشت نیز قسمت ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات بارندگی و وزش باد همراه با کاهش دما پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه از عصر و شب با کاهش ابر همراه شاهد وزش باد جنوبی خواهیم بود، گفت: دمای رشت نیز بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در نوسان بوده و بیشینه رطوبت نیز ۹۸ درصد است.

کد خبر 5133852
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads