کد خبر: 209097 - تاریخ: جمعه، 29 ژانویه 2021 - 10:38

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

روند ابتلا به کرونا در گیلان دوباره صعودی شد

دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش آمار کرونا در استان خبر داد و گفت: عادی‌انگاری سبب افزایش مجدد آمار کرونا شد.

به گزارش خوبان،  مسعود نوروزی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۴۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در کل بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۹۰  نفر در ۲۴ ساعت گذشته به آمار مذکور افزوده شده و ۱۰۰ نفر به‌دلیل وخامت حالشان در بخش ICU بستری هستند.

نوروزی عنوان داشت: استنباط ما از آمار روزهای اخیر این بوده که در حال حاضر مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سهل‌انگاری کرده و این امر را جدی نمی‌گیرند.

 وی ابراز داشت: هر نوع فضایی خارج از منزل زدن ماسک را می‌طلبد زیرا ویروس کرونا از طریق تنفس منتقل شده و حتی افرادی که در پارک و هوای آزاد حضور دارند نیز باید از ماسک استفاده کنند.

 نوروزی با بیان اینکه زدن ماسک می‌تواند درصد بسیار زیادی از خطر ابتلا به کرونا را کاهش دهد گفت: با توجه به اینکه در آخر هفته قرار داریم تقاضای ما از مردم این است که از شرکت در هر گونه دورهمی خودداری کنند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: بسیاری از مبتلایان ناقلان بدون علامت بوده و می‌توانند به راحتی ویروس کرونا را به اعضای خانواده به‌ویژه سالمندان منتقل کنند.

انتهای پیام/۶۱۴/س


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads