کد خبر: 209078 - تاریخ: پنج‌شنبه، 28 ژانویه 2021 - 09:25

ظرفیت‌های گیلان در حوزه معادن شناسایی نشده است

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: استان گیلان ظرفیت‌های عظیمی در حوزه معادن غیر‌فلزی دارد که هنوز شناسایی و کشف نشده است.

به گزارش خوبان،  علیرضا شهیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت مطالعات زمینی در بحث اجرای پروژه‌ها اظهار داشت: با توجه به پتانسیل بالای استان گیلان در حوزه بررسی مخاطرات، اکتشافات، زیست محیطی و دریا ضروری است نقش‌آفرینی مفید و موثری در این حوزه داشته باشیم.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور تصریح کرد: سازمان زمین‌شناسی در حوزه دریا از دستگاه‌های منحصر به فردی برخوردار است و در موضوع ژئوتوریسم و اکتشافات معدنی به‌دنبال کشف ذخایر هستیم که در این راستا همگرایی و همراهی دستگا‌ه‌های مرتبط را می‌طلبد.

شهیدی با بیان اینکه گیلان ظرفیت‌های عظیمی در حوزه معادن غیرفلزی دارد که هنوز کشف و شناسایی نشده‌اند افزود: شناسایی و کشف پتانسیل‌های ارزشمند گیلان با مطالعات دقیق در حوزه خشکی و دریایی بسیار اهمیت دارد و مطالعات آلاینده‌های ژئو شیمی دریایی در گیلان آغاز شده که ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارد.

 معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور افزود: در گذشته برخی اهداف ترسیم شده مطالعات زمین‌شناختی در گیلان محقق نشده است که انتظار داریم با به‌کارگیری برنامه‌های دقیق، نقاط ضعف پوشش داده شود و به نتایج مطلوبی دست یابیم.

شهیدی خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی شورای راهبردی وزارت صمت در زمینه شاخص‌های تخصصی و عمومی مقام اول را در وزارت کسب کرده‌ایم و متکی به سرمایه انسانی متخصص و کار‌آمد هستیم که امیدواریم با رویکردی جدید شاهد تحولات خوشایندی در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/۶۱۸/ ع

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads