کد خبر: 209040 - تاریخ: سه‌شنبه، 26 ژانویه 2021 - 13:09

انجام اقدامات لازم در راستای تحقق دانشگاه کارآفرین در گیلان

استاندار گیلان با بیان اینکه طی پنج سال اخیر بین‌المللی سازی دانشگاه گیلان در دستور کار قرارگرفته گفت: افزایش چشمگیر دانشجویان خارجی و گسترش ارتباط با دانشگاه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر و اوراسیا در اولویت فعالیت‌های بین‌المللی این دانشگاه است.

 به گزارش خوبان، ارسلان زارع امروز در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه گیلان از معدود استان‌هایی است که دانشگاه در استان تجزیه نشده و همه دانشکده‌های دانشگاه گیلان در ذیل همین نام حالت هم‌افزایی دارند، اظهار کرد: این سیاست اگرچه امسال در طرح ساماندهی دانشگاه‌ها در سایر استان‌ها دنبال می‌شود اما برای اجرای موفق طرح ساماندهی نیاز است تا دانشگاه‌هایی که تجزیه نشدند، موردحمایت تشویقی قرار گیرند و محدودیت‌های آن‌ها برای توسعه رشته‌ها و تأمین اعتبارات کافی مرتفع شود.

وی با اشاره به در دست تهیه بودن سند علم و فناوری استان افزود: گیلان نخستین استانی است که گزارش اولیه آن در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) ارائه‌شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در پنج سال اخیر بین‌المللی سازی دانشگاه گیلان در دستور کار قرارگرفته گفت: افزایش چشمگیر دانشجویان خارجی و گسترش ارتباط با دانشگاه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر و کشورهای اوراسیا در اولویت فعالیت‌های بین‌المللی این دانشگاه قرار دارد و دریافت لوح تقدیر از وزیر علوم به‌عنوان دانشگاه برتر در ارتباطات بین‌المللی مؤید این موضوع است.

زارع با اشاره به پیشرفت پروژه عمرانی دانشگاه باوجود شرایط سخت اقتصادی تصریح کرد: در این دولت ۳۵ هزار مترمربع فضای آموزشی و کمک‌آموزشی به فضاهای دانشگاه گیلان افزوده‌شده و با تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی که تا آخر امسال خریداری می‌شود، درمجموع بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای این امر هزینه شده است.

وی با اشاره به فعال بودن بنیاد خیرین دانشگاه بیان کرد: علاوه بر سه پروژه بهره‌برداری شده توسط خیرین، هم‌اکنون پنج پروژه هم‌زمان توسط آنان در حال احداث است.

استاندار گیلان ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت در راستای تحقق دانشگاه کارآفرین را موضوعی مهم دانست و افزود: با تشکیل ۱۰ خوشه موضوعی، همکاری صنعت و دانشگاه روان‌تر و گسترده‌تر شده است.

زارع از وزیر علوم خواست با گسترش دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های گیلان به‌ویژه در دانشگاه گیلان که از ظرفیت‌های بالا برای راه‌اندازی رشته‌های جدید در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد برخوردار است، موافقت کند.

ایجاد دهکده ورزشی آموزش عالی در رشت، حمایت از ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در استان، حمایت از افزایش سرمایه استان در اعتبارات دولتی برای توسعه آموزش عالی و تأمین کسری اعتبارات دانشگاه گیلان، حمایت از تکمیل مجموعه مرکز نوآوری دانشگاه گیلان و تأثیر کارخانه نوآوری در استان ازجمله مواردی بود که استاندار گیلان در دیدار با وزیر علوم خواستار شد.

همچنین حمایت برای خرید زمین و احداث فضاهای آموزشی و کمک‌آموزشی دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان که می‌تواند متقاضیان تحصیل در غرب مازندران و شرق گیلان را تحت پوشش قرار دهد، تخصیص اعتبارات کافی از ردیف‌های متمرکز در وزارت علوم برای دانشگاه‌های استان ازجمله ردیف‌های ۵۰ درصد خیرین، مقاوم‌سازی، خرید تجهیزات آزمایشگاهی، مدیریت سبز نیز دستور به صندوق رفاه دانشجویان برای کمک ویژه برای مقاوم‌سازی خوابگاه دختران اتقیا که موجب می‌شود ۳۰۰ نفر به ظرفیت خوابگاه دختران اضافه شود، از دیگر محورهای نشست استاندار گیلان و وزیر علوم بود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads