کد خبر: 209022 - تاریخ: سه‌شنبه، 26 ژانویه 2021 - 08:52

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان تاکید کرد

ضرورت هم افزایی دستگاه ها برای توسعه طرح ملی مشاغل خانگی در گیلان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یکی از روش های ایجاد اشتغال در استان است گفت: پیوند دستگاه های متولی و هم افزایی برای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان گیلان از ضرورت هاست.

به گزارش خوبان، آرش فرزام صفت امروز در جلسه توجیهی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که با حضور مسئولان سازمان جهاددانشگاهی و روسای دستگاه های متولی در استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: جلسه امروز در راستای پیوند دستگاه های متولی و هم افزایی برای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان گیلان برگزار شد.

وی با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یکی از روش های ایجاد اشتغال در استان است، افزود: نقش مشاغل خانگی در توسعه استان نقشی اثرگذار است و می توان گفت مشاغل خانگی مکمل صنایع کوچک و بزرگ در توسعه استان محسوب می شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با اشاره به روند مطلوب اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در گیلان توسط جهاددانشگاهی تصریح کرد: سازمان جهاددانشگاهی گیلان به عنوان مجری اجرای این طرح، شناسایی مشاغل خانگی، آموزش، ارتباط با پیشران های ملی و … را در دستور کار قرار داده است.

فرزام صفت با اشاره به اینکه برای ۲۱ هزار نفر در گیلان مجوز مشاغل خانگی صادر شده است، گفت: جهاددانشگاهی گیلان توانست سهم توانمندسازی ۲۱۰۰ نفری را در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تکمیل کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان ادامه داد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی و دستگاه های متولی تمام ۲۱ هزار نفری که در استان مجوز مشاغل خانگی را دریافت کردند توانمند و ساماندهی شوند.

فرزام صفت، آموزش، توانمندسازی، پرداخت تسهیلات به افراد پشتیبان در مشاغل خانگی، طراحی سامانه فروش کالا در استان و … را از اقدامات انجام شده در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان برشمرد و بر ایجاد سامانه های فروش آنلاین و ایجاد بازارچه های فروش تاکید کرد.

وی با اشاره به ۱۶ رسته اولویت دار در توسعه مشاغل خانگی در گیلان افزود: حصیر بافی، فرش، گلیم، چرم دوزی، شالبافی، رشتی دوزی، چادرشب بافی، عروسک بافی، پرورش گیاهان زراعی، پرورش گل وگیاه، دوزندگی، لباس محلی، دوخت کالای خواب، سفال کاری، معرق و بافنده سنتی از رسته های گیلان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان افزود: رسته‌های اولویت‌دار شغلی برای ثبت نام سرمایه‌گذاران و کارفرینان و استفاده از تسهیلات ارزان قیمت مشخص شده است.

انتهای پیام۸۵۲

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads