کد خبر: 208938 - تاریخ: شنبه، 23 ژانویه 2021 - 10:47

استقرار جوی پایدار تا اواسط هفته جاری در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار جوی پایدار تا اواسط هفته جاری در استان، گفت: وزش باد جنوبی مهم ترین پدیده جوی برای استان گیلان است.

به گزارش خوبان، محمد دادرس با اشاره به اینکه بررسی الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی پایدار و وجود جریانات جنوبی در منطقه است، اظهار کرد: با توجه به این الگوها آسمان استان گیلان پایان هفته صاف خواهد بود.

وی افزود: افزایش دما و وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها به صورت شدید یا خیلی شدید از دیگر پدیده‌های جوی پیش بینی شده تا پایان هفته مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به بارش برف در روزهای پایانی هفته گذشته در استان، گفت: تا اواسط هفته شرایط برای وقوع یخبندان طی ساعات صبح و شب در نقاط مختلف استان فراهم است.

وی ادامه داد: آسمان استان گیلان برای شنبه صاف تا نیمه ابری، یخبندان، طی روز همراه با افزایش نسبی دما، گاهی افزایش ابر، وزش باد جنوبی به ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها پیش بینی شده است.

دادرس با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته دیلمان با ۱۵ درجه زیر صفر سردترین نقطه گیلان و آستانه اشرفیه هم در طول با ۱۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان بوده است، اضافه کرد: دریا نیز برای امروز آرام و شرایط برای انجام فعالیت‌های دریانوردی به ویژه صیادی فراهم است.

 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads