کد خبر: 208936 - تاریخ: شنبه، 23 ژانویه 2021 - 10:31

آخرین وضعیت کرونا در گیلان/ حال ۱۰۱ بیمار مبتلا به کرونا وخیم است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شناسایی ۷۱ بیمار جدید کرونایی در استان، گفت: بیش از ۱۰۰ بیمار بد حال کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند.

به گزارش خوبان،آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه کرونا همچنان در استان گیلان فعال است، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۷۱ بیمار جدید در استان شناسایی و در مراکز درمانی بستری شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۴۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گیلان بستری هستند، افزود: از این تعداد بیش از ۱۰۰ بیمار شرایط بسیار بدی داشته و د بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه حضور در دورهمی ها از مهم‌ترین دلایل ابتلاء به ویروس کرونا طی چند ماه گذشته در استان بوده است، گفت: شهروندان باید از حضور در دورهمی های دوستانه و خانوادگی به صورت جدی خودداری کنند.

وی همچنین به سرد شدن هوا و احتمال شیوع بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا نیز اشاره و اضافه کرد: با توجه به شباهت علائم این بیماری‌ها با کرونا شهروندان باید در دستور مشاهده این موارد نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت کرده و در صورت تشدید شدن آن با سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته و با به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

حیدرزاده با تأکید بر اینکه شهروندان باید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند، گفت: استفاده از ماسک در اماکن عمومی، رعایت فاصله اجتماعی، شستشوی مداوم دست‌ها عدم حضور در مهمانی و دورهمی ها باید رعایت شود.

انتهای پیام/۳۲۳

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads