کد خبر: 208921 - تاریخ: شنبه، 23 ژانویه 2021 - 08:37

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی؛

۹۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافت

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه ویژه مجلس به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: در بودجه سال جدید برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بودجه ۹۰ هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته ‌شده است.

به گزارش خوبان، احمد دنیامالی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بودجه یک سند سالیانه بسیار مهم است، اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ در مقایسه با بودجه‌های ارائه‌شده در سالیان گذشته با افزایش قابل‌توجه در بخش هزینه داشته که بسیار می‌تواند این امر برای کشور مشکلاتی را ایجاد کند.

وی با اشاره به بودجه یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی سازمان و شرکت‌های دولتی گفت: مجلس دخل و تصرفی در این بخش از بودجه نداشته ولی در بخش بودجه ۹۳۰ هزار میلیارد تومانی عمومی کشور با افزایش ۵۹ درصدی هزینه‌ها مواجه هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با گله‌مندی از سهم ۱۱ درصدی بودجه به مسائل عمرانی و تملک دارایی‌ها، تصریح کرد: در ۱۰ سال اخیر بودجه اختصاص‌یافته به بخش‌های عمرانی همواره با کاهش مواجه بوده و در بودجه سال ۱۴۰۰ هم به علت تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه هزینه‌ای همواره تنها ۵۰ درصد هزینه‌های عمرانی تعیین‌شده در بودجه تخصیص پیداکرده و سهم مسائل عمرانی در بودجه سال جدید ۱۰۴ هزار میلیارد تومان است.

دنیامالی از رفع موانع قوانین موجود تولید مسکن در کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: در تمامی کشورهای دنیا برای تأمین مسکن یکسری مزیت‌ها را در نظر گرفته و تلاش کمیسیون عمران مجلس خروج مسکن از بازی‌های بورس است.

وی با اذعان به اینکه نیاز به مسکن یکی از الزامات زوج‌های جوان برای ازدواج است، تصریح کرد: کمیسیون عمران مجلس در یک طرح جامع با اختصاص زمین به سازندگان بزرگ مسکن و اعطا ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به تولیدکنندگان مسکن در تلاش برای ایجاد آرامش در بازار مسکن است، ولی ابتدا باید این طرح وارد صحن علنی شود، زیرا اعضا کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد افزایش تورم در صورت اختصاص این میزان از اعتبار هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر واگذاری زمین‌های نهادهای دولتی به وزارت راه و شهرسازی گفت: در راستای ساخت مسکن در کشور نهاد و ارگان‌های دولتی‌ به جزء بانک‌ها باید زمین‌های بلااستفاده خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند تا از این طریق برای کارکنان همان نهاد با اولویت مسکن ساخته شود.

دنیامالی اقتصاد کشور را بسیار وابسته به نقدینگی در عرصه‌های مختلف دانست و بیان کرد: به لحاظ قوانین مسکن تقریباً مشکلی وجود نداشته و یکی از دلایل ایجاد تلاطم در بازار مسکن رفتار و اجرای سلیقه‌ای قوانین بوده و به‌منظور جلوگیری از این اقدام مسکن از بورس خارج می‌شود.

وی با اشاره پیشرفت ۶۰ درصدی ۲۰۰ طرح عمرانی در گیلان افزود: به سه طریق می‌توان به تخصیص بودجه به گیلان مثل بودجه ۱۰۸ میلیارد تومانی متوازن، بودجه ملی و بودجه عمرانی و تملک دارایی است که در این خصوص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی بودجه گیلان در سال ۱۴۰۰ را هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان بودجه ۹۰۰ میلیارد تومان آن هزینه جاری و ۲۶۰ میلیارد تومان مربوط به تملک دارایی و همچنین پروژه‌های عمرانی است.

دنیامالی با تأکید بر لزوم توجه به بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های ملی  و دولتی تصریح کرد: بر اساس آمار یک‌میلیون و ۵۶۰ هزار میلیارد که برای سازمان‌ها و شرکت‌ها در نظر گرفته‌شده و هر استانی که سهم بیشتری در این خصوص به خود اختصاص دهد با توسعه بیشتری مواجه می‌شود، زیرا بخش اعظم این بودجه صرف حل مشکلات دستگاه‌های اجرایی خواهد شد.

وی از تلاش‌ها برای دریافت اعتبار بیشتر از بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و ملی خبر داد و بیان کرد: مسئله آمایش سرزمینی و محرومیت دو اصل مهم در دریافت بیشتر این‌گونه بودجه‌ها بوده و محوریت ما در گیلان برای دریافت بیشتر اعتبار از این طریق آمایش سرزمینی باوجود دریا و اقتصاد دریایی مثل پرورش ماهی در قفس و شیلات است.

 عضو مجمع نمایندگان گیلان با اذعان به اینکه در سال ۱۴۰۰ به پرداخت بیمه تأمین اجتماعی توجه ویژه‌ای شده است، افزود: در بودجه سال جدید تدابیر لازم اتخاذشده که بیمه در اسرع وقت نسبت به تخصیص منابع به مردم اقدام و همچنین برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بودجه ۹۰ هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/و


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads