کد خبر: 208775 - تاریخ: سه‌شنبه، 19 ژانویه 2021 - 20:03

نخستین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان خمام برگزار شد؛

فرماندار: تجهیزات خمام در حد شهرستان تخصیص یابد

فرماندار شهرستان خمام با اشاره به نارنجی بودن شهرستان خمام افزود: با توجه به وضعیت آماده باش و بارش برف و باران در استان و شهرستان خمام باید تجهیزات خود را نوسازی و تعمیر کنیم تا در بحران مشکلی نداشته باشیم.

به گزارش خوبان خبر، احمدی عصر امروز در نخستین جلسه رسمی ستاد مدیریت بحران شهرستان خمام با اشاره به لزوم هماهنگی‌های بیشتر درخصوص تفکیک شهرستان خمام از شهرستان رشت، اظهار کرد: باید ساختار خمام گام به گام تغییر کند و از بخش بودن در آید و تجهیزات و امکانات و نیروهای تخصصی و امکانات مکانی توسعه یابد و مجموعه‌های شهری خدمات خود را ملموس‌تر ارائه کنند.

وی با بیان اینکه بخشدار چوکام به زودی معارفه می‌شوند گفت: یک معاون هم به زودی برای فرمانداری خمام معرفی خواهد شد.

فرماندار شهرستان خمام با اشاره به نارنجی بودن شهرستان خمام افزود: با توجه به وضعیت آماده باش و بارش برف و باران در استان و شهرستان خمام باید تجهیزات خود را نوسازی و تعمیر کنیم تا در بحران مشکلی نداشته باشیم.

احمدی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر کاهش دمای هوا و سرمای شدید تا روز شنبه در سراسر کشور به ویژه شمال کشور بیان کرد: امکانات ما در حد بخش بوده ولی اکنون توقع داریم امکانات به خمام در حد شهرستانی باشد و بایستی از لحاظ لجستیک و خودروهای کمک‌دار نگاه ویژه‌ای به خمام شود و حداقل یک دستگاه خودرو را به خمام بدهند.

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط دهیاری‌ها با پایگاه‌های بسیج برای پیگیری امور روستاها در ایام بحران برف گفت: متاسفانه در خمام هلال احمر نداریم و از مدیرکل سازمان می‌خواهیم یک پایگاه هلال احمر در خمام پیش بینی کند.

فرماندار شهرستان خمام با تاکید بر کنترل دکل‌های گاز بیان کرد: متاسفانه در روزهای گذشته مشکلات برق و گاز در کل کشور داشتیم اما امیدواریم با کنترل دکل‌ها افت فشار گاز و برق نداشته باشیم و به دلیل فرسودگی کابل‌ها با بارش برف و بحران قطعی یا افت فشار نداشته باشیم.

احمدی از خریداری بیل مکانیکی و آمادگی شهرداری خمام برای مقابله با بحران خبر داد و افزود: هم مسیر جاده اصلی که از کمربندی خارج می‌شود و به سمت انزلی می‌رود و هم مسیرهای فرعی که به سمت خشکبیجار، کوچصفهان و کیاشهر و پیربازار می‌رود، بین راهداری و شهرداری تقسیم کار شده است‌.

وی با بیان اینکه ما استان کشاورز هستیم و اکثر مردم از راه کشاورزی زندگی می‌گذرانند، گفت: جهاد کشاورزی باید از حالا اطلاع رسانی کند تا در تهیه علوفه پیش بینی‌های لازم انجام شود و اگر‌ اماکن کشاورزی بیمه نیستند و کشاورزان در بحث بیمه محصولات خود ترغیب شوند تا ضرر نبینند.

فرماندار شهرستان خمام با اشاره به زحمات پلیس راه و راهور در مسیر کریدور رشت به انزلی بیان کرد: لازم است بار تکرافیکی غرب گیلان از این‌ناحیه در این مسیر کاهش یابد و کنترل شود.

احمدی با تاکید به لغو مرخصی‌ها تا روز شنبه افزود: به جهت ارائه خدمات نیاز به نیروهای بیشتر داریم و همه دستگاه‌ها روزهای تعطیل هم در محل کار حضور یابند تا اگر بحرانی ایجاد شد بتوانیم به راحتی خدمت رسانی کنیم.

انتهای پیام/ت


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads