کد خبر: 208763 - تاریخ: سه‌شنبه، 19 ژانویه 2021 - 13:29

اعلام هشدار سطح نارنجی در گیلان/گیلان ۲۰ درجه‌ سرد می‌شود

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در اواخر هفته جاری دمای نقاط مختلف گیلان ۱۵ الی ۲۰ درجه سلسیوس کاهش و از عصر و شب چهارشنبه تا جمعه شاهد بارش نسبتاً شدید برف در برخی نقاط و در ارتفاعات و مخلوط برف و باران و برف در جلگه هستیم.

به گزاش خوبان،در هفته گذشته بادهای شدید و نسبتاً گرمی در سراسر استان وزید که به‌دنبال آن بسیاری از اراضی جنگلی و مراتع استان دچار حریق شد.

امروز سازمان هواشناسی گیلان با صدور اطلاعیه سطح هشدار نارنجی از ورود سامانه بارشی و سرد به استان از اواخر وقت روز چهارشنبه خبر داد.

کاهش ۱۵ الی ۲۰ درجه‌ای دمای هوا

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در اواخر هفته جاری دمای نقاط مختلف گیلان ۱۵ الی ۲۰ درجه سلسیوس کاهش و از عصر و شب چهارشنبه تا جمعه شاهد بارش نسبتاً شدید برف در برخی نقاط و در ارتفاعات و مخلوط برف و باران و برف در مناطق جلگه‌ای هستیم.

بر همین اساس ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان با توجه به کولاک برف و همچنین احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات،کوهستان و دامنه‌ها تمهیدات لازم در خصوص تجهیز دستگاه‌های برف اتخاذ و هشدارهای لازم‌ به بخش‌های کشاورزی، مرغداری،گلخانه و باغات مرکبات داده شده است.

آماده‌باش ستاد مدیریت بحران گیلان

با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی در خصوص وضعیت جوی استان احتمال آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن آب سطح رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزش و رانش زمین، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها، اختلال تردد در محور‌های کوهستانی و خسارت به محصولات کشاورزی و سازه‌ها وجود داشته و به این دلیل ستاد مدیریت بحران گیلان از تمامی دستگاه‌ها خواست تا به‌ بهترین نحو خود را آماده مقابله با این بحران‌ کنند.

نگرانی شدید از افزایش مصرف گاز

مصرف بیش‌ازحد گاز خانگی و قطعی برق و محدودیت‌های سوخت در نیروگاه‌ها یکی از مشکلات چند روز اخیر در کشور بوده و کاهش محسوس دما و همچنین احتمال وقوع برف و یخبندان بر نگرانی‌های مسؤولان و مردم در خصوص افزایش مصرف گاز خانگی افزوده و مسؤولان شرکت گاز از تمامی مردم درخواست کرد تا با کاهش ۱۰ درجه‌ای از قطعی احتمالی برق و احیاناً گاز جلوگیری کنند.

به گفته حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان مصرف روزانه گاز در فصل زمستا‌ن به اوج خود رسیده به‌طوری‌که اکنون میزان مصرف گاز خانگی در گیلان هشت برابر فصل تابستان بوده و برای تأمین سوخت نیروگاه‌ها مردم باید به‌اندازه یک درجه در گاز صرفه‌جویی کنند.

یکی از مهم‌ترین درخواست‌های ستاد مدیریت بحران گیلان از مردم عدم تردد در محورهای کوهستانی و رودخانه‌ای به دلیل احتمال ریزش بهمن و بالا آمدن سطح رودخانه‌ها است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads