کد خبر: 208726 - تاریخ: دوشنبه، 18 ژانویه 2021 - 18:38

در صحن علنی شورای شهرخمام مطرح شد:

نیکو :هدررفت مالی یک میلیاردی در شهرداری/ حسینی نسب: شهرداری بنگاه اقتصادی است

عضو شورای شهر خمام امروز در صحن علنی شورای شهر با انتقاد از حضور نیروهای اضافی در شهرداری خمام اظهار کرد: شهرداری ۱۵ نیرو دارد که سه نیروی آن رسمی هستند و مابقی بومی یا غیربومی نیازی برای حضور آنان نیست چراکه بار مالی مضاعفی به شهرداری وارد می‌کنند.

به گزارش خوبان خبر ؛ عضو شورای شهر خمام امروز در صحن علنی شورای شهر با انتقاد از حضور نیروهای اضافی در شهرداری خمام اظهار کرد: شهرداری ۱۵ نیرو دارد که سه نیروی آن رسمی هستند و مابقی بومی یا غیربومی نیازی برای حضور آنان نیست چراکه بار مالی مضاعفی به شهرداری وارد می‌کنند.

هدررفت مالی یک میلیاردی در شهرداری

بابک نیکو با اشاره به هدر رفت مالی بیش از ۹۰۰ میلیون تومان در سال در شهرداری خمام گفت: در سال شاهد بیش از یک میلیارد هدر رفت مالی در شهرداری هستیم و این امر عواقب بسیاری دارد و موجب می‌شود پرسنل ما سه ماه حقوق نگیرند، ما نیاز به این‌قدر نیروی بومی و غیربومی نداشتیم.

وی با انتقاد از کمبود پیاده‌روها در شهرستان خمام افزود: بیست سال است که در شهر پیاده‌رو نداریم اما تلاش کردیم و امیدواریم یک‌سوم شهر را تا پایان سال پیاده‌رو بزنیم.

نیکو با بیان اینکه ما با فروش زمین مخالف نیستیم بلکه شهرداری باید شفافیت مالی داشته باشد، تصریح کرد: شهردار در رسانه رسمی مصاحبه می‌کند و می‌گوید مگر شهرداری قبلی گزارش مالی داد تا من بدهم؟ این نوع پاسخگویی در مقابل چشمان مردم درست نیست، بنابراین نمی‌شود به فروش زمین توسط شهرداری اطمینان کرد.

فروش زمین یکی از راه‌های به دست آوردن سرمایه شهرداری‌

عضو دیگر شورای شهر خمام نیز در این جلسه با اشاره به بحث فروش زمین توسط شهرداری اظهار کرد: فروش زمین یکی از راه‌های به دست آوردن سرمایه شهرداری‌هاست ما اگر زمین را بفروشیم می‌خواهیم پول کارگران را بدهیم و برای رفاه بیشتر شهر هزینه کنیم.

مهدی عاشوری با طرح این سؤال که آیا بهتر است دو ماه حقوق عقب‌افتاده داشته باشیم یا اینکه با فروش زمین بتوانیم معوقات را پرداخت کنیم، بیان کرد: ما نهاد خدمات رسان هستیم و باید هزینه کنیم هرکس به شهرداری رجوع می‌کند درخواست مالی دارد و برای انجام این امور باید وضعیت درآمدی شهرداری را اصلاح کنیم و بتوانیم معوقات را پرداخت کنیم.

شهرداری بنگاه اقتصادی است

سید مجتبی حسینی نسب، عضو دیگر شورای شهر خمام نیز در این جلسه با بیان اینکه گویا شهرداری یک بنگاه اقتصادی است که باید خودش درآمد داشته باشد و هزینه کند، اظهار کرد: باید این نگاه سنتی را در اداره شهر کنار بگذاریم وقتی می‌خواهیم مشکل را حل کنیم ابتدا باید برای کارگر شهرداری فضایی ایجاد شود تا امنیت شغلی داشته باشد اما در این سال‌ها هیچ گلی بر سر کارگران نزدیم.

شورا باید شفافیت مالی داشته باشد

اسماعیل احمد نیا، رئیس شورای شهر خمام نیز با بیان اینکه شورا هشت سال است به‌جز زمین خیابان بهشتی دیگر زمینی نفروخته، اظهار کرد: فروش زمین باید مدیریت شود و اگر به شهرداری مجوز فروش زمین پنج‌میلیاردی دادیم باید به شورا اعلام کند با این میزان پول چقدر و کجا قرار است هزینه کند.

شهردار با اعضای شورا همفکری ندارد

عضو دیگر شورای شهر خمام نیز در این جلسه با اشاره به موافقت خود با فروش زمین در صورت شفافیت مالی شهرداری اظهار کرد: من با فروش تمام زمین‌ها موافقم اما باید شفافیت مالی از سوی شهردار وجود داشته باشد اما متأسفانه شهرداری هیچ گزارشی ارائه نمی‌کند.

رضی مؤدب پور با تأکید بر اینکه هم مدیر مجموعه و هم پرسنل باید آسایش خاطر داشته باشند، افزود: متأسفانه مدیر نمی‌تواند کسی را بیابد که او را تأیید کند و این به دلیل نبود شفافیت است و شهردار هیچ گلی به سر این شهر نزده تا پروژه درآمدزایی تعریف کند تا فروش زمین به کارش بیاید.

وی با انتقاد از عدم مشورت شهرداری خمام با شورای شهر گفت: شهردار همفکری با اعضای شورا ندارد شهردار باید بر طبق وظیفه خود این اقدام را انجام دهد اما تمام بار شهرداری را به دوش شورا می‌اندازد.

 

انتهای پیام/۵۵۵


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads