کد خبر: 208635 - تاریخ: جمعه، 15 ژانویه 2021 - 10:29

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

افزایش ورود مسافر به گیلان نگران کننده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش ورود مسافر به این استان، گفت: این روند نگران کننده بوده و ممکن از گیلان را به روزهای سخت بازگرداند.

به گزارش خوبان، آبتین حیدرزاده با ابراز نگرانی از افزایش ورود مسافر به استان گیلان، اظهار کرد: این نشان دهنده عدم توجه و آگاهی مسافران از وضعیت کرونایی کشور به ویژه استان گیلان است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه افرادی که به گیلان مسافرت می‌کنند حتی اگر قبلاً هم به بیماری کرونا مبتلا شده باشند باز هم در معرض خطر هستند، گفت: سفر به گیلان بر افزایش میزان مبتلایان تأثیرگذار است.

وی با یادآوری این نکته که حدود ۵۰ درصد مبتلایان به بیماری کرونا بدون هیچ علائمی هستند، تصریح کرد: در حال حاضر افراد زیر ۶۰ سال نیز به کرونا مبتلا می‌شوند لذا شهروندان نباید نسبت به کرونا سهل انگاری کنند.

حیدرزاده با بیان اینکه از مسافران درخواست می‌شود حداقل پس از ورود به گیلان در یک مکان مشخص استقرار یابند، افزود: با افزایش جمعیت در استان ایمنی شهروندان با خطر مواجه می‌شود و احتمال مبتلا به بیماری کرونا را افزایش می‌دهد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اگر شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگیرند و روند ورود مسافر به گیلان افزایش یابد به وضعیت کرونایی روزهای قبل از عید نوروز امسال باز خواهیم گشت.

حیدر زاده با اشاره به آخرین وضعیت آمار مبتلایان به کرونا در گیلان، اضافه کرد: ۴۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که وضعیت ۱۰۰ نفر از بیماران وخیم و روزانه به صورت میانگین ۷۰ الی ۱۰۰ بیمار جدید نیز شناسایی و بستری می‌شوند.

کد خبر 5122455
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads