کد خبر: 208633 - تاریخ: جمعه، 15 ژانویه 2021 - 10:25

استاندار گیلان:

هدفگذاری ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی از گیلان

استاندار گیلان، هدفگذاری ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی از بنادر استان تا پایان سال جاری را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد افزون بر این میزان صادارت طی امسال صورت گیرد.

به گزارش خوبان، استاندار گیلان با اشاره به اهمیت منطقه آزاد انزلی و نقش آن در توسعه استان و کشور گفت: این منطقه با رویکرد جدی کاهش واردات ، رونق تولید و افزایش صادرات به کشورهای همسایه شمالی و البته تامین نیازهای منطقه ، دارای جایگاهی با اهمیت است و با تکمیل خط ریلی رشت – کاسپین، جایگاه ترانزیتی کشورمان ، ارتقاء می یابد.

ارسلان زارع در حاشیه بازدید از ۱۸ طرح توسعه ای منطقه آزاد انزلی که از طریق ارتباط تصویری با رئیس جمهوری به بهره برداری رسید، اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی یکی از مناطق ارزشمند از مجموع هفت منطقه آزاد کشور است که به سبب موقعیت جغرافیایی، دسترسی به بازار مصرف کشورهای همسایه شمالی همچون روسیه و همچنین امکان صادرات تولیدات صنعتگران، جوانان و کارآفرینان استان نقش مهمی در توسعه گیلان و ایران اسلامی دارد.

وی افزود: منطقه آزاد انزلی با رویکرد جدی کاهش واردات، رونق تولید و افزایش صادرات به کشورهای همسایه شمالی و البته تامین نیازهای منطقه، دارای جایگاهی با اهمیت است و طی سال گذشته نیز با وجود فشارهای ناشی از تحریم ها، شاهد رشد صادرات نسبت به سال ماقبل بودیم.

استاندار گیلان هدفگذاری ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی از بنادر استان تا پایان سال جاری را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد افزون بر این میزان صادارت طی امسال صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای تکمیل کریدور ریلی شمال جنوب، تحقق این مهم را زمینه ساز جابجایی کالا و ترانزیت تا سقف ۱۰ میلیون تن کالا در سال از طریق خط ریلی کامل کننده این کریدور عنوان کرد و این پروژه را برای مسئولان استانی و ملی مهم خواند و گفت: پیمانکاران وعده داده اند تا نسبت به شتاب بخشی به فعالیت‌ها و تکمیل طرح تا خردادماه سال آتی، اقدام کنند.

زارع اضافه کرد: اتصال راه‌آهن به بندر کاسپین در کنار اقدامات زیرساختی منطقه آزاد از جمله اسکله رو – رو می توان حمل و نقل کالا را تسریع کرده و جایگاه ترانزیتی کشورمان را در منطقه ارتقا بخشد.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads