کد خبر: 208613 - تاریخ: پنج‌شنبه، 14 ژانویه 2021 - 18:10

۱۸ طرح سرمایه‌گذاری بخش‌ خصوصی در منطقه‌ آزاد انزلی به بهره‌برداری رسید

مدیر‌عامل سازمان‌ منطقه آزاد انزلی از بهره‌برداری ۱۸ طرح سرمایه‌گذاری در این منطقه‌ آزاد انزلی خبر داد و گفت: امروز ۱۸ طرح سرمایه گذاری در حوزه های صنعتی، واحدهای‌ تولیدی، گردشگری و خدماتی با سرمایه‌گذاری تمام بخش خصوصی هشت هزار ۱۷۵ میلیارد ریال و اشتغال زایی برای ۴۶۸ نفر در منطقه آزاد انزلی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خوبان خبر ،  محمد ولی روزبهان صبح‌امروز در آئین افتتاحیه طرح‌های سرمایه گذاری تولیدی، زیر ساخت بندری و گردشگری باحضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی به دلیل موقعیت استراژتیک خود از اهمیت فراوان در اقتصاد کشور برخوردار است، اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی به دلیل موقعیت ژئوپولیتکی و دارا بودن از دو بندر کاسپین و انزلی از ظرفیت خوبی به لحاظ صادرات و واردات به کشور برخوردار است.

وی با اشاره به نقش محوری منطقه آزاد انزلی در مراودات کالایی با کشورهای اتحادیه اوراسیا گفت: کوریدورهای چین، قزاستان، انزلی و همچنین کوریدور شمال به جنوب نقش هاتلندی و تاثیر گذار هرچه بیشتر صادرات و ارز آوری برای کشور داشته و باید به آن توجه شود.

مدیر‌‌عامل سازمان‌منطقه آزاد‌ انزلی با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای راکد تولیدی در سال جهش تولید در این منطقه شروع به فعالیت کرده‌اند، تصریح کرد: علیرغم شیوع ویروس کرونا در سال جهش تولید در کنار فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد، عملیات اجرایی شهرک صنعتی شماره سه با ظرفیت بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی و اشتغال‌زایی چهار هزار نفر آغاز و با این اقدام به ظرفیت صنعتی منطقه افزوده می‌شود.

روزبهان با ابراز خرسندی از رشد هفت درصدی صادرات در منطقه آزاد انزلی افزود: در ۹ ماه نخست سال جدید رشد صادرات در این منطقه به ۱۵۰ میلیون دلار رسیده و این امر حاکی از افزایش هفت درصدی صادرات است.

وی با ارائه گزارش از میزان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در منطقه‌آزاد انزلی بیان کرد: بر اساس آمار میزان سرمایه‌گذاری محقق شده داخلی در ۹ ماه نخست با رشد ۶۸ درصدی از مرز ۱۶ هزار میلیارد ریال عبور و همچنین میزان سرمایه‌گذاری محقق شده خارجی به ۵۳ میلیون دلار رسیده است.

رئیس هئیت‌مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی از بهره‌برداری ۱۸ طرح سرمایه‌گذاری در این منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: امروز ۱۸ طرح سرمایه گذاری در حوزه های صنعتی، واحدهای تولیدی، گردشگری و خدماتی با سرمایه گذاری تمام بخش خصوصی هشت هزار ۱۷۵ میلیارد ریال و اشتغال زایی برای ۴۶۸ نفر در منطقه آزاد انزلی به بهره‌برداری رسید.

 

گفتنی است، ۱۸ طرح سرمایه‌گذاری با میزان اعتبار هشت هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال و با تعداد اشتغال ۴۶۸ نفر شامل چهار طرح سرمایه‌گذاری در مجتمع کاسپین مشتمل بر اسکله شماره ۱۳، به همراه زیرساخت های پسکرانه آن یعنی انبار سرپوشیده پنج هزار متر مربعی، پسکرانه یک هکتاری و مخزن روغن هفت هزار تنی است که در قالب قرارداد BOT، بلوک B مجتمع مسکونی طاووس با ۲۵۶ واحد مسکونی و فاز اول مجتمع پردیس تجاری و خدماتی با مجموع سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی، بهره برداری مخازن ۶۰۰۰هزار تنی روغن خام که در قالب قراردادBOT اداره کل بنادر و دریانوردی استان، فاز اول از دو مجتمع مسکونی و اقامتی بخش خصوصی، فاز اول از دو مجتمع مسکونی و اقامتی بخش خصوصی، چهار طرح توسعه در واحدهای تولیدی۶ کارخانه صنعتی جدید از جمله طرح های توسعه ای افتتاح شده در منطقه آزاد انزلی بوده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads