کد خبر: 208597 - تاریخ: پنج‌شنبه، 14 ژانویه 2021 - 08:47

معاون گردشگری گیلان خبر داد

صدور ۵۲ پروانه بهره‌برداری اقامتگاه‌های بومگردی جدید در گیلان

معاون گردشگری گیلان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد ۵۲ پروانه بهره‌برداری جدید برای اقامتگاه‌های بومگردی صادر شده است.

به گزارش خوبان، حمیدرضا آذرپور در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد ۵۲ پروانه بهره‌برداری جدید برای اقامتگاه‌های بومگردی صادر شده و مجموع واحدهای فعال بومگردی در استان به بیش از ۱۰۰ واحد رسیده است.

آذرپور توسعه گردشگری روستایی را به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنعت گردشگری توصیف کرد و افزود: هر واحد بومگردی به طور میانگین برای ۴ الی ۶ نفر اشتغال‌زایی پایدار ایجاد کرده که این امر موجب رونق اقتصادی روستاها و ایجاد درآمد پایدار در خانوار می‌شود.

معاون گردشگری گیلان با بیان اینکه بومگردی بیش از هر چیز حاصل نگرش خاص و آینده نگرانه به مقوله گردشگری است، گفت: از مهمترین نتایج این نوع نگرش به گردشگری و طبیعت‌گردی، می‌توان به ایجاد اشتغال پایدار برای ساکنین بومی، مهاجرت معکوس به روستاها و ترغیب ساکنین محلی به حفظ محیط‌ زیست و آداب و رسوم باستانی و فرهنگ محلی مناطق مختلف استان گیلان اشاره کرد.

وی بیان کرد: با توسعه گردشگری روستایی و ارتقای کیفیت واحدهای بوم‌گردی می‌توان با ایجاد حلقه‌های هدفمند گردشگری شامل معرفی غذاها و صنایع‌دستی سنتی گیلان و اتصال آن به گردشگری کشاورزی موجبات رونق اقتصادی خانوارهای روستایی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید را فراهم آورد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads