کد خبر: 208594 - تاریخ: پنج‌شنبه، 14 ژانویه 2021 - 08:45

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

بهره برداری از خط ریلی رشت – کاسپین تا بهار ۱۴۰۰

معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه طبق برنامه زمان بندی شده مسیر ریلی رشت – کاسپین در اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: این نوید را برای مردم کشور داریم به زودی دریای جنوب به دریای شمال متصل می شود.

به گزارش خوبان، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از مسیر ریلی رشت – کاسپین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این مسیر از مسیرهای اولویتدار وزارت راه و شهرسازی در بخش توسعه ریلی کشور بود که در ادامه مسیر ریلی قزوین – رشت در حال احداث است.

وی افزود: هدف این پروژه اتصال مسیر ریلی کشور به ساحل دریای خزر است و به این ترتیب اتصال کریدور شمال – جنوب از دریای جنوب به دریای شمال را در آینده داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مسیر ریلی رشت – کاسپین ۳۷ کیلومتر است که عملیات اجرای آن در دست اقدام بوده و خوشبختانه تا شش کیلومتر ریل‌گذاری شده و ۳۱ کیلومتر در حال عملیات زیرسازی است.

خادمی، با بیان اینکه طبق برنامه زمان بندی شده مسیر ریلی رشت – کاسپین در اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: این نوید را برای مردم کشور داریم به زودی دریای جنوب به دریای شمال متصل می شود.

وی با تایکد بر لزوم تکمیل کریدور شمال – جنوب در قطعه گیلان، عنوان کرد: با این اتصال می توانیم در حوزه ترانزیت به سمت روسیه و مناطق شمالی آسیا و سپس اروپا فعال شویم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد: تاکنون حدود ۳۲۰ میلیارد تومان از محل منابع اعتباری دولت برای این پروژه هزینه شده و ارزش به روز شده آن حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.

خادمی یادآور شد: برای تکمیل باقی مانده پروژه خط ریلی رشت – کاسپین  حدود ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر باید هزینه کنیم تا بتوانیم پروژه را به اتمام برسانیم.

 

وی پیشرفت فیزیکی زیرساخت پروژه مذکور را ۶۰ درصد دانست و تاکید کرد: یکی از مشکلات اصلی اجرای این پروژه تامین مصالح زیرساختی از سوی پیمانکار است که امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته کار به اتمام برسد.

معاون وزبر راه و شهرسازی، درخصوص تاثیر اتصال راه آهن رشت – کاسپین و در نهایت تکمیل کریدور شمال به جنوب بر اقتصاد کشور و استان، یادآور شد: برای تکمیل کریدور شمال – جنوب باید خط ریلی رشت را به آستارا برسانیم تا از آنجا به جمهوری آذربایجان و سپس روسیه و اروپا متصل شویم.

وی با اشاره به مزیت های اتصال جنوب به شمال کشور با خط ترانزیتی، ادامه داد: برای اینکه بتوانیم بهره برداری خوبی از مسیر ریلی قزوین – رشت به عنوان یکی از مهمترین مسیرهای ریلی کشور داشته باشیم، باید در تکمیل خط ریلی رشت – انزلی – آستارا مصمم باشیم.

 

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads