کد خبر: 208568 - تاریخ: چهارشنبه، 13 ژانویه 2021 - 10:31

نجات قوی مهاجر به دست یک روستایی خمامی

نجات یک بُهله قوی مهاجر آسیب دیده از سوی یک مرد روستایی دوستدار طبیعت در روستای کِویشا خمام استان گیلان نشان داد به رغم افول و نامهربانی فرزندان بشر در حفاظت از محیط زیست، هنوز می توان به قلب های مهربان و نجات بخش، دل خوش ساخت.

به گزارش خوبان خبر ، نجات یک بُهله قوی مهاجر آسیب دیده از سوی یک مرد روستایی دوستدار طبیعت در روستای کِویشا خمام استان گیلان نشان داد به رغم افول و نامهربانی فرزندان بشر در حفاظت از محیط زیست، هنوز می توان به قلب های مهربان و نجات بخش، دل خوش ساخت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت در حالی از نجات یک بهله قوی فریادکش مهاجر توسط الیاس علمی در روستای کویشا خمام  خبر داد که هنوز جای زخم های محیط بانان گیلان در فرآیند جمع آوری تله های درختی بر فراز درختان عظیم تازه است.

در پی انتشار این خبر خبرنگار ، با الیاس علمی نجات دهنده قوی مهاجر تماس گرفت و او توضیح داد: در حال کارکردن در حیاط منزلش بود که می بیند پرنده ای عظیم الجثه در حال فرود آمدن در حیاط خانه اش است.

وی ادامه داد: در حالی که تحت تاثیر عظمت پرنده بودم،  قو در پشت دیوار خانه با زمین برخورد کرد و وقتی که نزدیک شدم دیدم پرنده آسیب دیده و زخمی است.
الیاس افزود : محلی های دیگری که تحت تاثیر پرواز قو بودند، برای گرفتن پرنده بسیار مراجعه کردند؛ اما از طریق اطلاعات مخابرات، شماره محیط زیست رشت را دریافت کرده و پس از حضور نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، قوی مهاجر آسیب دیده را برای تیمار و رهاسازی تحویل آنان دادم.

الیاس علمی  ، با بیان اینکه برای انجام این کار هیچ گونه آموزشی ندیده است، توضیح داد : به رغم رواج شکار در روستاهای گیلان، دل این کار را نداشتم و اطلاع رسانی  رسانه ها نقش مهمی در تصمیم من برای تحویل این قوی مهاجر به اداره محیط زیست داشت و از همه روستائیان نیز می خواهم هرگونه مهربانی با طبیعت را مهربانی با آینده فرزندان سرزمین خویش بدانند.

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads