کد خبر: 208548 - تاریخ: چهارشنبه، 13 ژانویه 2021 - 09:47

مصرف گاز در گیلان ۸ برابر فصل تابستان است/پایداری برق در استان درگرو کاهش مصرف گاز

مدیرعامل شرکت گاز گیلان می‌گوید مصرف روزانه گاز در فصل زمستا‌ن به اوج خود می‌رسد به‌طوری‌که اکنون میزان مصرف گاز خانگی در گیلان هشت برابر فصل تابستان بوده و برای تأمین سوخت نیروگاه‌ها مردم باید به‌اندازه یک درجه در گاز صرفه‌جویی کنند.

به گزارش خوبان خبر ، در چند روز اخیر  سوخت برخی از نیروگاه‌های کشور محدودیتی ایجاد و برخی واحدها با مشکل تأمین گاز و سوخت مواجه شده است.

همین امر سبب شد تا به‌منظور جبران و تأمین سوخت برخی از نیروگاه‌های کشور برق نقاطی از کشور به‌طور مقطعی و بدون اطلاع‌رسانی قبلی با قطعی مواجه شده و به گفته مسوولان شرکت توزیع برق به‌محض برطرف شدن مشکل سوخت و محدودیت‌های تأمین گاز قطعی‌های موقتی در برخی از نقاط به اتمام می‌رسد.

بر اساس اعلام کارشناسان اگر مردم ۱۰ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی‌های لازم را انجام دهند مشکل قطعی موقتی برق به‌طور کامل برطرف و همچنین طبق گفته‌های مسوولان مذاکرات با وزارت نفت به‌منظور تأمین بیشتر سوخت ادامه دارد تا این مشکل هرچه سریع‌تر از بین برود.

در همین خصوص مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان می‌گوید مصرف روزانه گاز در فصل زمستا‌ن به اوج خود می‌رسد به‌طوری‌که اکنون میزان مصرف گاز خانگی در گیلان هشت برابر فصل تابستان بوده و برای تأمین سوخت نیروگاه‌ها مردم باید به‌اندازه یک درجه در گاز صرفه‌جویی کنند.

حسین اکبر از هم‌وطنان خواست که در راستای کمک به حفظ پایداری شبکه برق و تأمین گاز همه مناطق، با خاموش کردن  لامپ‌های اضافی در منزل و محل کار، پوشیدن لباس گرم در منزل و کاهش یک‌درجه‌ای دمای هوای منزل و محل کار، در این اقدام به دست‌اندرکاران صنعت برق و گاز همکاری کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads