کد خبر: 208546 - تاریخ: چهارشنبه، 13 ژانویه 2021 - 09:49

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد؛

روند کاهشی ابتلا به کرونا به معنای پایان کار نیست

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به روند کاهشی ابتلا و مرگ و میرهای ناشی از کرونا، تأکید کرد: این روند نشان دهنده پایان کار کرونا نیست.

به گزارش خوبان، مسعود نوروزی ظهار کرد: در هفته گذشته شاهد یک روند کاهشی خوبی در زمینه تعداد بیماران و بستری‌ها و فوتی‌ها در سراسر کشور و استان گیلان بودیم.

وی به برخی از دلایل روند کاهشی میزان ابتلاء و مرگ و میر ناشی از کرونا اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین دلیل این روند کاهشی محدودیت سفرهای بیرون شهری و درون شهری بوده است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی نیز یکی دیگر از عوامل بوده است، گفت: اجرای این طرح رد استان گیلان نتایج مثبت بسیاری در زمینه بیماریابی، غربالگری و اقدامات بعدی داشته است.

وی با اشاره به پایان مرحله نخست این طرح، اضافه کرد: در این مرحله در استان گیلان تعدادی زیادی از بیماران شناسایی شدند که در مراحل ابتدایی این بیماری قرار داشته و با مدیریت در قرنطینه قرار گرفتند.

نوروزی در ادامه با بیان اینکه در مرحله دوم این طرح بیش از ۳۰۰ هزار سالمند گیلانی مجدد پایش خواهند شد، تأکید کرد: رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان نیز یکی دیگر از دلایل روند کاهشی در ابتلاء و مرگ و میرهای ناشی از کرونا بوده است.

وی با تأکید بر اینکه روند کاهشی ابتلاء به کرونا به معنای اتمام کار نیست، اضافه کرد: کرونا نشان داده بیماری بسیار خطرناکی است و در چند روز کوتاه می‌تواند فراگیر شود پس باید مردم بیشتر رعایت کنند.

نوروزی با تأکید بر خودداری از برگزاری و حضور در دورهمی های خانوادگی و دوستانه، گفت: در هنگام حضور در اجتماع نیز باید حتماً از ماسک استفاده کرده و فاضله اجتماعی را رعایت کنند.

وی با اشاره به بستری ۴۵۸ بیمار کرونا در مراکز درمانی استان گیلان، وضعیت سه شهر لاهیجان، رودسر و لنگرود را در مرز هشدار عنوان کرد و افزود: در شبانه روز گذشته ۷۸ بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی و بستری شده اند.

کد خبر 5120963
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads