کد خبر: 208502 - تاریخ: دوشنبه، 11 ژانویه 2021 - 19:28

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان:

اختصاص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای پاک‌سازی گیاه سنبل آبی در گیلان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به تقبل پرداخت هزینه پاک‌سازی گیاه سنبل آبی در چاف و چمخاله گفت: با تصمیم هیئت دولت و وزیران مبلغ ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به گیلان در خصوص پاک‌سازی گیاه سنبل آبی در نظر گرفته‌شده و ستاد مدیریت بحران استان تمامی هزینه‌ها را تقبل و در ماه جاری هزینه پاک‌سازی گیاه سنبل در رودخانه چاف و چمخاله پرداخت می‌شود.

به گزارش خوبان، امیر مرادی عصر امروز در حاشیه بازدید از رودخانه چاف و چمخاله  با بیان اینکه این رودخانه یکی از گردشگرپذیرترین مناطق گیلان است، اظهار کرد: گیاه مزاحم سنبل آبی ۴۰ هکتار از شهر چاف و چمخاله را پوشانده بود و برای مردم این منطقه که منبع درآمد آنان از جاذبه‌های این رودخانه بوده مشکلاتی را ایجاد کرد.

وی با قدردانی از زحمات شهرداری و شورای شهر چاف و چمخاله و ستاد مدیریت بحران شهرستان لنگرود گفت: هر چه برای از بین بردن این گیاه دیر اقدام شود بر مشکلات آن افزوده‌شده و کار برای جمع‌آوری سخت‌تر می‌شود به این دلیل شورا و شهرداری شهر چاف و چمخاله و همچنین ستاد مدیریت بحران شهرستان لنگرود منتظر اعتبارات نمانده و کار جمع‌آوری گیاه مزاحم سنبل آبی را از چندی پیش آغاز کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان یکی از دستاوردهای جمع‌آوری گیاه سنبل آبی در رودخانه چاف و چمخاله را بازگشت امید به مردم این منطقه دانست و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته گیاه سنبل آبی توسط هیئت دولت به یک گیاه خطرناک در گیلان و کشور شناخته و اعتبارات قابل‌توجهی توسط هیئت دولت برای نابودی آن در نظر گرفته‌شده است.

مرادی با اذعان به اینکه جذب اعتبارات لازم به استان دارای یک مراحل اداری پیچیده است، تصریح کرد: با تصمیم هیئت دولت و وزیران مبلغ ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به گیلان در خصوص از بین بردن گیاه سنبل آبی در نظر گرفته‌شده ولی آمدن این اعتبار در استان دارای یک مراحل اداری است ولی ستاد مدیریت بحران استان تمامی هزینه‌ها را تقبل کرده و در ماه جاری هزینه پاک‌سازی گیاه سنبل در رودخانه چاف و چمخاله که حدود دو میلیارد تومان در نظر گرفته شده پرداخت می‌شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads