کد خبر: 208494 - تاریخ: دوشنبه، 11 ژانویه 2021 - 09:17

معاون جهاد کشاورزی استان:

۳۶ درصد اراضی شالیزاری گیلان نوسازی شده است

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اهمیت اجرای طرح توسعه تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری گفت: هم اکنون از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان ۸۶ هزار هکتار معادل ۳۶ درصد نوسازی شده است.

به گزارش خوبان خبر ، مجتبی شاه نظری یکشنبه در جلسه شورای کشاورزی شهرستان لاهیجان که با حضور معاونان جهاد کشاورزی و آب منطقه ای استان برگزار شد، افزود : در این زمینه شهرستان لاهیجان با عملکرد ۶۸ درصدی رتبه نخست استان را دارد.

وی با بیان اینکه این طرح از سال ۱۳۷۴ آغاز شده است، تصریح کرد : اجرای این طرح با فراز و فرودهای زیادی مواجه بوده اما امروز از نظر دانش فنی و آمادگی ۱۰۰ پیمانکار فعال استان در این زمینه سالانه توانایی اجرای این را در وسعت ۱۰ هزار هکتار در صورت تخصیص اعتبار داریم.

معاون جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: در حوزه انتقال آب با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و پیش بینی اعتباراتی از محل صندوق ذخیره توسعه ملی با اقدام دولت هیچ مشکل اعتباری وجود ندارد و امسال نیز اعتبارات مناسبی برای این منظور اعلام شده است.

وی با اشاره به مساعدت شرکت آب منطقه ای در کارگروه ماده ۱۱ که فصل خطاب موضوعات بین دو وزارت جهاد و کشاوزی و وزارت نیرو در حوزه آب است خواستار استمرار این همکاری برای رفع موانع در اجرای پروژه های این حوزه در جهاد کشاورزی شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان نیز در این جلسه با اشاره به معضل تصرف حریم رودخانه و دریا و جنگل در استان گفت: به زودی اطلاعات کامل تصویربرداری پهبادی و پایش آن در خصوص محدودهای حریم رودخانه ها و آب بندان و تالاب های استان به دستگاه های ذیربط و تصمیم گیر برای تعیین تکلیف پرونده ها و درخواست شهروندان تحویل خواهد شد که می تواند باعث سرعت عمل در پاسخگویی به نیازهای مراجعان گردد.

مرتضی میرزایی با اشاره به نگرانی برای مزارع خارج از شبکه در شهرهایی همچون  تالش و رضوانشهر در غرب استان و شهرستان هایی در شرق گیلان خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم از طریق رودخانه های محلی آبیاری کنیم.

وی با اشاره به ۱۹ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده در طی سال جاری و سال ۹۸ در حوزه آب بندان های شهرستان لاهیجان ابراز امیدواری کرد : ۴۲۰ هکتار از آب بندان های شهرستان با تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه استان تا پایان سال بهسازی شود.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری لاهیجان هم در این جلسه گفت: در راستای تامین امنیت غذایی و شکوفایی اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی شهرستان لاهیجان در بودجه سال ۱۴۰۰ به صورت ویژه دیده خواهد شد.

 فرامرز مصطفوی افزود: نقش این دو دستگاه در ایجاد زیرساخت های لازم از جمله پروژه پوشش بتنی کانال انتقال آب،  لایروبی رودخانه و برقی کردن ایستگاه های گازوییلی پمپاژ برای احیا و توسعه اقتصادی و افزایش سرانه درآمد کشاورزان این شهرستان بسیار حیاتی است.

وی با تقدیر از تلاش های انجام شده توسط آب منطقه ای و جهاد کشاورزی در این زمینه تصریح کرد: مدیریت شهرستان لاهیجان آماده است همپای تلاش این دستگاه ها برای جذب اعتبارات ملی و اختصاص هزینه های شهرستان از محل بودجه این منطقه و کمیته برنامه ریزی اقدام کند.

 وی ادامه داد : در این راستا از نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل نیز خواسته ایم برای افزایش سهم شهرستان متناسب با ظرفیت ها و نیازها  از بودجه سال آتی رایزنی لازم را انجام دهند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads