کد خبر: 208464 - تاریخ: یکشنبه، 10 ژانویه 2021 - 08:35

رئیس سازمان چای کشور مطرح کرد:

وجود ۶ هزار هکتار باغ چای رها شده در استان های شمالی

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به وجود شش هزار هکتار باغ چای رها شده و مخروبه در استان های شمالی از پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی برای احیای این باغات خبر داد.

به گزارش خوبان، حبیب جهانساز شامگاه شنبه در گفتگو با بخش خبر گیلان با اشاره به پرداخت تسهیلات بهزراعی به چایکاران، اظهار کرد: تسهیلات در نظر گرفته شدن برای چایکاران در سال جاری با تبیین هدف‌های مشخص پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در سال‌های گذشته برخی از صاحبان باغات چای در قبال دریافت تسهیلات، احیا و بازسازی باغات را اجرایی نکرده‌اند.

رئیس سازمان چای کشور با تاکید بر اینکه به ازای هر هکتار باغ سه میلیون تومان سرمایه در گردش برای چایکاران در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: سرمایه در حال گردش به شروع فعالیت چایکاران قبل از دریافت تسهیلات بهزراعی کمک قابل توجه‌ای خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای چایکاران خرد مالک که اصلاح و بازسازی باغات را به صورت خانوادگی و بدون هزینه کرد انجام می‌دهند هم تسهیلات در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: بخشی دیگری از تسهیلات در نظر گرفته شده برای صاحبان باغات چای به صورت مرحله‌ای و با انجام فعالیت‌های مشخص پرداخت می‌شود.

جهانساز در خصوص ارائه تسهیلات ماشین آلات مخصوص چایکاران نیز گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده به گونه‌ای برنامه ریزی شده که در اختیار وارد کننده یا تولید کننده اصلی واریز و ماشین آلات برای چایکاران تأمین شود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات برای احیای شش هزار باغ چای بلا استفاده و رها شده در استان‌های گیلان و مازندران، اضافه کرد: برای احیای هر هکتار ۲۵ میلیون تومان اعتبار تخصیص خواهد یافت.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads