کد خبر: 208402 - تاریخ: پنج‌شنبه، 7 ژانویه 2021 - 13:19

معاون صید اداره کل شیلات گیلان؛

کاهش ۴۲ درصدی صید ماهیان استخوانی از دریای خزر

معاون صید شیلات گیلان با اشاره به کاهش ۴۲ درصدی میزان صید ماهیان استخوانی در مقایسه با سال گذشته، گفت: تاکنون ۴۷۸ تن ماهی استخوانی صید شده است.

به گزارش خوبان خبر ، اکبر ایلدریم  با اشاره به اینکه فصل صید از ۲۰ مهرماه آغاز شده است، اظهار کرد: بعد از گذشت ۸۷ روز از فصل صید ۴۷۸ تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر صید شده است.

وی با بیان اینکه در مقایسه با سال گذشته ۴۲ درصد کاهش میزان صید داشته ایم، افزود: بیشترین ماهی صید استخوانی شده از دریای خزر کفال با ۵۶ درصد معادل ۲۷۰ تن است.

معاون صید اداره کل شیلات گیلان در ادامه با اشاره به اینکه ماهی سفید با ۳۸ درصد معادل ۱۸۰ تن در رده بعدی قرار دارد، گفت: شش درصد باقیمانده ماهیان استخوانی صید شده معادل ۲۵ تن مربوط به انواع کپور، سیم، انواع کولی ها است.

وی با بیان اینکه ارزش فروش این میزان ماهی صید شده ۳۹۷ میلیارد ریال است، ادامه داد: این میزان ماهی با ۷۷۰۰ مرتبه تورکشی توسط ۴۹ شرکت پری با چهار هزار صیاد انجام شده است.

ایلدریم با بیان اینکه این موضوع نشان دهنده کاهش میزان صید بوده که عوامل مختلفی در آن دخیل هستند، گفت: افزایش تعداد روزهای طوفانی دریای از ۲۵ روز سال گذشته به ۳۱ روز امسال و حضور صیادان غیر مجاز از مهم‌ترین عوامل کاهش میزان صید امسال است.

کد خبر 5116420
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads