کد خبر: 20840 - تاریخ: چهارشنبه، 13 مارس 2013 - 12:18

استاندار گیلان خبر داد؛

افتتاح 3 هتل بزرگ گیلان

خوبان خبر: استاندار گیلان از افتتاح سه هتل بزرگ استان قبل از پایان امسال خبر داد و گفت: این هتل‌ها آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی می‌شوند.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: کیهان هاشم‌نیا در چهارمین جلسه ستاد دایمی تسهیلات سفرهای استانی در سالن شهید انصاری استانداری گیلان، اظهار کرد: باید فضای لطیف و زیبا برای مردم در روزهای نوروز فراهم شود.

*ضرورت توجه به زیباسازی شهرها در نوروز

وی با اشاره به گران شدن هزینه سفرهای خارجی به دلیل افزایش قیمت ارز، تصریح کرد: احتمالاً در نوروز امسال شاهد افزایش سفرها به شمال کشور خواهیم بود.

این مسئول خواستار آمادگی تمام دستگاه‌های ذی‌ربط برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی شد و گفت: غرفه‌ها و مراکز خدماتی دستگاه‌های مختلف در ایام نوروز در شهرها و حاشیه جاده‌ها باید به صورت متمرکز و همراه با غرفه‌های بخش‌خصوصی ایجاد شوند و آماده خدمات‌رسانی به مسافران باشند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به زیباسازی شهرها به‌ویژه در ایام نوروز، افزود: در روزهای منتهی به سال جدید می‌توان با مشارکت مردم در قالب برنامه‌های فرهنگی فضای سطح شهر و محله‌های مختلف را از وجود زباله‌ها پاک‌سازی و زیباسازی کرد.

*برگزاری جشن‌های نوروز در قبل و پس از ایام فاطمیه

هاشم‌نیا زیباسازی گلزارهای شهدا در روزهای پایانی سال را دارای اهمیت بسیاری دانست و گفت: باید تمام جاده‌ها به‌ویژه معابر در حال ساخت دارای علایم راهنمایی شوند.

وی با اشاره به اینکه مردم گیلان افراد شادی هستند، تصریح کرد: مراسم و جشن‌های ویژه نوروز می‌تواند در قبل و پس از ایام فاطمیه برگزار شود.

استاندار گیلان به پروژه آسفالت محور رشت به امامزاده هاشم سراوان اشاره کرد و گفت: این پروژه مهم با توجه به آغاز سفرهای استانی باید هرچه زودتر به اتمام برسد.

*ضرورت استفاده از ناظران افتخاری در طول سال

وی اجرای طرح ناظران افتخاری را حرکتی بسیار خوب عنوان کرد و افزود: این طرح قابلیت ارائه و اجرا در سطح کشور را دارد.

به گفته این مسئول، برخی از این ناظران تنها بر محدوده محل زندگی خود نظارت می‌کنند.

هاشم‌نیا با بیان اینکه می‌توان از ناظران افتخاری در طول سال استفاده کرد، یادآور شد: این ناظران باید آموزش ببینند تا وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

*اذان در وقت‌های نماز از مساجد گیلان پخش شود

وی مردم گیلان را مذهبی خواند و اذعان کرد: آثار مذهبی بودن مردم چندان در شهرهای استان به چشم نمی‌آید.

استاندار گیلان با تصریح بر اینکه بیش از 3 هزار مسجد در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در کمتر از 10 درصد مساجد گیلان اذان پخش می‌شود.

وی، پخش اذان را موجب تقویت ایمان، افزایش سلامتی و دفع شیاطین دانست و متذکر شد: در وقت‌های اقامه نماز باید اذان از مساجد گیلان پخش شود.

هاشم‌نیا نصب ذکرهای دینی در معابر شهری و برون‌شهری را مورد تاکید قرار داد.

*افتتاح سه هتل بزرگ در گیلان

وی با اشاره به افتتاح دو هتل پنج‌ستاره و یک هتل چهار ستاره تا پیش از آغاز سال جدید در گیلان، افزود: این هتل‌ها آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی می‌شوند.

استاندار گیلان درباره موانع اجرای آزادراه رشت به قزوین، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های چهار کیلومتر از 11 کیلومتر پایانی این آزادراه آماده شده است و با همت مسئولان ذی‌ربط تا زمان دور دوم سفرهای استانی آماده بهره‌برداری می‌شود.

 

انتهای گیلان/82


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads