کد خبر: 208363 - تاریخ: چهارشنبه، 6 ژانویه 2021 - 08:50

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی:

با کمک به مدیران اقتصاد گیلان را پویاتر کنیم

کوچکی نژاد گفت: با توجه به اینکه بخشی از اقتصاد استان گیلان در شهرستان بندرانزلی قرار دارد با کمک به مدیران حوزه اقتصادی به ویژه سازمان بنادر و دریانوردی می توان بخش های اقتصادی استان را پویاتر کرد.

به گزارش خوبان، «جبار کوچکی نژاد» امروز (سه شنبه، ۱۶ دی) در حاشیه بازدید از مجتمع بندری انزلی در جمع خبرنگاران گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سلطان دریاها محسوب می شود به همین منظور هرگونه تحرکات و زیر ساخت هایی که در حوزه دریایی انجام می گیرد باید با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به حضور متخصصین بخش دریایی در  سازمان بنادر و دریانوردی اشاره کرد و افزود: دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه باید برای رفع مشکلات بخش دریانوردی در استان و کشور اهتمام جدی داشته باشند تا این موانع با سرعت بیشتر رفع شود.

وی به وجود برخی ناهماهنگی ها بین دستگاهای مرتبط اشاره و تصریح کرد: کشور ما در یک جنگ نابرابر اقتصادی قرار گرفته و ما به‌عنوان نماینده مردم باید ناهماهنگی های موجود را برطرف کنیم تا مدیران بتوانند در حوزه های اقتصادی شکوفایی ایجاد کرده و میزان درآمد سرانه استان را بیشتر کنند.

وی متذکرشد: از کمک های دنیامالی نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی که از متخصص این بخش است در این مسیر بهره می گیریم.

کوچکی نژاد اظهارداشت: با تغییر ماهیت کالاهای وارداتی و صادراتی از آهن آلات و چوب به غلات، سازمان بنادر عملکرد موفقی از خود نشان داد و توانست با بروزرسانی سریع  زیرساخت های خود تحول ایجاد کند.  

وی افزود: باید با برنامه ریزی صحیح و مناسب برای افزایش ظرفیت ها، اسکله های سرپوشیده در بندرانزلی توسط اداره کل بنادر احداث شود.

نماینده مردم رشت در مجلس خواستار هماهنگی های بیشتر بین دستگاه های مختلف شد و تاکید کرد: میزان صادرات بیش از واردات انجام گیرد تا با به وجود آمدن بار دو طرفه (دو سر بار) رشد اقتصادی را در منطقه و استان شاهد باشیم.

کوچکی نژاد با تقدیر از عملکرد مثبت و رشد عملیات دریایی و بندری در استان گیلان، گفت: درحالیکه اکثر بنادر کشور در شمال و جنوب عملکرد منفی داشتند ما در بنادر و دریانوردی استان گیلان به ویژه مجتمع بندری شاهد عملکرد مناسبی بودیم.

وی نقش اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در تامین کالاهای اساسی را بسیار موثر عنوان و تاکید کرد: اولویت و مبنا باید بر بندرانزلی و سازمان بنادر و دریانوردی باشد این سازمان که از سازمان های قدیمی و پرسابقه کشور در حوزه دریای خزر می باشد نیازمند حمایت بیشتری است.

وی توسعه بیشتر بندرانزلی را بسیار لازم و ضروری دانست و خاطرنشان ساخت: توانمندی و ظرفیت مناسبی در مجتمع بندری انزلی وجود دارد و با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و تحریم ظالمانه صلاح نیست بندر دیگری در کنار بندرانزلی توسعه یابد و منابع کشور  هدر داده شود.

 

پایان پیام/۷۰۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads