کد خبر: 208361 - تاریخ: چهارشنبه، 6 ژانویه 2021 - 08:48

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان:

متصرفان اراضی تالابی گیلان مشمول پرداخت جرائم زیست محیطی می شوند

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان هشدار داد : با هرگونه دخل و تصرف اراضی تالابی برخورد قانونی می شود و ضمن آزاد سازی اراضی تصرف شده متخلفان مشمول مجازات کیفری و جرایم سنگین زیست محیطی می شوند.

به گزارش خوبان، ساسان کفایی با بیان اینکه در سال جاری سه مورد رفع تصرف اراضی تالابی در استان انجام شده و دو پرونده نیز در نوبت اجرای حکم قرار دارد، افزود: در روزهای اخیر سه هزار متر مربع از اراضی تالاب بین المللی امیرکلایه لاهیجان رفع تصرف شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان،اظهار داشت : در ماه های اخیر ۳۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع دیگر از اراضی ملی و تالابی استان رفع تصرف شد که این اقدام در راستای باز پس گیری اراضی ملی و مقابله با تغییر کاربری های غیر قانونی انجام شده است.

وی ادامه داد: اراضی یادشده توسط تعدادی از افراد سودجو بصورت غیرقانونی تصرف و تبدیل به شالیزار شده بود که با حکم مرجع قضایی و حضور نیروی انتظامی و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست رفع تصرف شد.

کفایی با اشاره به ارزش بالای زمین در مناطق تالابی، تصرفات غیر قانونی را از مشکلات عمده طرح احیاء تالاب عنوان کرد و گفت: یگان حفاظت محیط زیست با گشت و کنترل شبانه روزی از هرگونه تصرف جدید در منطقه جلوگیری می کند.

وی همچنین تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در مناطق حفاظت شده با همکاری اداره منابع طبیعی علاوه بر خلع ید، طبق مفاد ۶٩٠ و ۶٩٣ قانون مجازات اسلامی با متصرفان و زمین خواران برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

وی اظهار داشت : ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای جلوگیری از آلودگی عرصه تالابی استان اختصاص یافته است وبا توجه به تاثیرات و تهدیدات ناشی از افزایش، گسترش و پوشش توده گیاه مهاجم سنبل آبی در سطح تالاب و آب بندان های استان، این مبلغ بصورت اعتبار هزینه ای برای جلوگیری از آلودگی عرصه تالابی استان به سازمان حفاظت محیط زیست کشور اختصاص داده شده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads