کد خبر: 208355 - تاریخ: چهارشنبه، 6 ژانویه 2021 - 08:27

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد:

رونق مجدد خطوط کشتی رانی در بندرگاه انزلی|پهلودهی کشتی‌هایی تا عمق هفت متر

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رونق مجدد خطوط کشتیرانی رو رو در بندرگاه انزلی خبر داد و اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۰ کامیون توسط کشتی های رو رو در بندرگاه انزلی تخلیه شده اند.

به گزارش خوبان به نقل از ایرنا، حمیدرضا آبایی با بیان اینکه برای سومین بار شاهد پهلوگیری کشتی رو رو در بندرگاه انزلی هستیم، تاکید کرد: برای توسعه صادرات از بنادر استان بدنبال استفاده از ظرفیت این کشتی‌ها در استان و کشور هستیم.

وی تصریح کرد: استان گیلان با رویکرد توسعه صادرات بویژه تولیدات داخلی و کشاورزی بدنبال استفاده از ظرفیت کشتی‌های رو رو است تا محصولات کشاورزی، خودرو و مانند آن را از کشورهای حوزه خلیج فارس نظیر امارات، قطر و عمان به کشورهای قزاقستان و روسیه و حتی ازبکستان و قرقیزستان ترانزیت کند.

 
وی افزود: چنانکه کشتی رورو که ۱۵ دی ماه به بندرگاه انزلی وارد شد ۸۰ کامیون ۴۰ تنی را در این بندرگاه تخلیه کرده است و برای اولین بار پس از حضور مجدد این کشتی‌ها در بندرگاه انزلی آماده بارگیری کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی است.

آبایی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای ورود کامیون‌ها با بار و راننده به کشتی شده است، تصریح کرد: اقدامات مقدماتی برای جذب کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی از ایران به کشورهای حاشیه دریای خزر فراهم شده و تلاش بر آن است از این ظرفیت به نحو شایسته‌ای بهره گیریم.

وی مسیر این کشتی‌ها را ابتدا بندر کوریک قزاقزستان و سپس بنادر آستاراخان و علیا در روسیه عنوان و اظهار کرد: به همین منظور در صدد هستیم مسیر کالاهای صادراتی از قزاقزستان و روسیه از ایران بگذرد.

وی تصریح کرد: همچنین تلاش بر آن است حضور این کشتی را به طور منظم در انزلی داشته باشیم تا در آینده‌ای نزدیک از کشتی‌های مجزا برای صدور کالا و بار به صورت مستقیم به کشوررهای روسیه و قزاقزستان استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اسکله‌های مجتمع بندری انزلی برای پهلودهی کشتی‌هایی تا عمق هفت متر مشکلی ندارد و با احداث اسکله‌های جدید محدودیتی برای ورود کشتی‌های جدید نخواهد بود.

بندرگاه انزلی با سابقه ۱۰۰ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۵ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین بندرگاه ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می‌شود.

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه‌ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می‌شود که با قرار گرفتن در کریدورهای بین المللی از قبیل نوستراک و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

بندر چند منظوره آستارا نیز با ۶۰ هکتار وسعت نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است.

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads