کد خبر: 208352 - تاریخ: چهارشنبه، 6 ژانویه 2021 - 08:25

استاندار گیلان خبر داد:

افزایش ۱۰۰۰ واحدی سهمیه مسکن محرومان گیلان

استاندار گیلان از افزایش هزار واحدی سهمیه مسکن محرومان استان خبر داد و گفت: پیش از این سهمیه استان گیلان دو هزار واحد در نظر گرفته شده بود.

به گزارش خوبان،  ارسلان زارع در دیدار با رئیس بنیاد مسکن کشور، گفت: سهمیه مسکن محرومان استان از دو هزار به سه هزار واحد افزایش یافت.

وی تأمین امکانات برای روستاییان را یکی از سیاست‌های موفق دولت تدبیر و امید در جهت تشویق مردم برای مهاجرت معکوس و سکونت در روستاها عنوان و بیان کرد: اجرایی شدن طرح‌های هادی روستایی و تسهیل در عبور و مرور، یکی از راه‌های تحقق این امر است.

استاندار گیلان افزود: با تلاش‌های صورت گرفته و مشارکت خوب دهیاری‌ها، زیرسازی اجرای آسفالت در معابر تعداد قابل توجهی از روستاها به اتمام رسیده است.

زارع به انجام ۸۶ پروژه توسط بنیاد مسکن در روستاهای استان به جهت اجرای طرح‌های هادی در سال ۹۸ اشاره و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۷۵ پروژه به اتمام رسیده و ۱۱ پروژه پیشرفت ۸۰ درصدی دارند.

وی با اشاره به وجود دو هزار و ۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در گیلان، گفت: این روستاها در چهار بخش ساحلی، جلگه‌ای، کوهپایه و کوهستانی قرار دارند که دارا بودن همزمان سکونت‌گاه‌های چهار اقلیمی، از مزیت‌های این استان محسوب می‌شود.

استاندار گیلان به حضور گسترده و چشمگیر گردشگران در استان و رشد فزاینده آن به جهت توسعه همه‌جانبه روستاها اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود این فرصت کم‌نظیر با تهیه و بازنگری طرح‌های هادی روستایی با تأکید بر صیانت از محیط‌زیست، منابع طبیعی و جلوگیری از تصرفات غیرقانونی، هدایت و تقویت شود.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی زورخانه امام علی (ع) رشت، ۵۵ درصدی مسجد صفی رشت، ۶۰ درصدی مسجد اردبیلیان و ۷۵ درصدی پیشرفت فیزیکی مسجد چابکسر شهرستان رودسر، تحویل پروژه‌های یادشده تا فروردین ماه آینده را نیازمند تخصیص بیشتر اعتبارات ذکر کرد.

کد خبر 5115125
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads