کد خبر: 208347 - تاریخ: سه‌شنبه، 5 ژانویه 2021 - 17:00

مدیرعامل توزیع برق گیلان ؛

لزوم مدیریت مصرف برق؛ خاموشی‌های نوبتی در سطح کشور اعمال خواهد شد

مدیرعامل توزیع برق گیلان: درصورت استمرار وضعیت هشدار در نیروگاههای تولید برق، خاموشی های نوبتی در سطح کشور اعمال خواهد شد

به گزارش خوبان خبر ، محمد اسماعیل هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از وضعیت قرمز و هشدار در نیروگاههای تولید برق و لزوم جدی مصرف بهینه برق خبر داد.

وی اظهار داشت: باتوجه به سرمای هوا در کل کشور و افزایش مصرف گاز، نیروگاههای تولید برق که با مصرف گاز به تولید برق مشغول هستند با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند و در مرز هشدار قرار دارند.

 
هنرمند گفت: باتوجه اینکه حدود ۷۰ درصد گاز کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود و با توجه به شرایط کرونایی، آلودگی هوا و محدودیت‌های تنفسی و به منظور تامین برق پایدار، مصرف انرژی کشور باید کاهش یابد.

وی تاکید کرد: درصورت استمرار وضعیت هشدار در نیروگاههای تولید برق، خاموشی‌های نوبتی در سطح کشور اعمال خواهد شد تا از وقوع خاموشی‌های گسترده، آسیب به نیروگاه‌ها و استفاده از سوخت‌های جایگزین که موجبات آلودگی هوا را فراهم می‌آورد جلوگیری شود.

وی،  خاطر نشان کرد: با راهکارهای ساده‌ای مانند خاموش کردن یک لامپ اضافه و کاهش یک درجه‌ای دمای محیط (کم کردن شعله بخاری ویا کاهش دمای ترموستات) می‌توان میزان مصرف را تا ۱۰ درصد کاهش داد.

وی گفت: تا کنون طرح‌هایی مانند تعدیل موقت یک در میان چراغ معابر جاده‌ها و اتوبانها و انعقاد تفاهم نامه با صنایع بمنظور کاهش مصرف و ممیزی ادارات و دستگاههای اجرایی استان برای کاهش مصرف برق در سطح استان اجرا شده است.

هنرمند اضافه کرد: با توجه به این که مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز (بیت کوین و…) به دلیل مصرف بیش از اندازه برق، سبب تخریب شبکه می‌شوند، نسبت به کشف و جمع آوری این مراکز اقدام خواهد شد و افرادی که مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز را معرفی کنند، تا ۱۰ میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد ضمن اینکه اینکار از طریق شماره تلفن ۱۲۱ امکان‌پذیر است و البته نام این افراد محرمانه خواهد ماند.

هنرمند درپایان گفت: با همکاری مردم که بزرگترین حامی و همراه صنعت برق هستند و با اعمال راهکارهای مدیریت مصرف، به راحتی می‌توانیم چالش پیش رو را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads