کد خبر: 208342 - تاریخ: سه‌شنبه، 5 ژانویه 2021 - 13:41

فرماندار رشت تأکید کرد:

اختصاص بالغ بر ۱۴۱ میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی شهرستان رشت

علی فتح‌اللهی، فرماندار رشت از اختصاص ۱۴۱ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان جهت اجرای ۴۳۷ پروژه عمرانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خوبان، علی فتح‌اللهی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت با تشریح نحوه‌ی تخصیص اعتبارات عمرانی سال ۹۹ گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی مرکز استان برخلاف سال‎های گذشته، فقط تا پایان اسفند ماه فرصت دارند این اعتبارات را جذب کنند و باید تمامی تلاش خود را در این راستا بکار گیرند.

وی با اشاره به تصمیم جدید دولت برای تغییر پایان سال مالی از سی و یکم تیر ماه به ۲۹ اسفند، هر سال افزود: در کمیته برنامه ریزی سال جاری مبلغ ۱۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهت اجرای ۴۳۷ پروژه عمرانی در شهرستان رشت اختصاص یافته است که تاکنون میانگین تخصیص این اعتبارات، ۵۱ درصد است.

فرماندار رشت با بیان اینکه مجموعه دستگاه‌های اجرایی این شهرستان باید روند جذب اعتبارات تخصیص یافته به طرح‌های عمرانی حوزه‌های خود را تسهیل کنند، گفت: پیش بینی می‌شود حجم اعتبارات عمرانی تخصیص یافته به شهرستان رشت تا پایان امسال از ۵۱ درصد فعلی تا ۷۰ درصد افزایش یابد.

وی همچنین از ثبت رشت به عنوان شهر ملی رشتی دوزی خبر داد و گفت: این تصمیم با پیگیری استاندار و مجموعه‌ی نیروهای اثرگذار، در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تصویب رسیده که امیدواریم منشا تحول و رشد صنایع دستی به ویژه رشته رشتی دوزی در شهرستان رشت باشد.

در ادامه‌ی این نشست آقایان جبار کوچکی نژاد، سید علی آقازاده و محمدرضا احمدی، نمایندگان سه گانه‌ی مردم رشت درمجلس شورای اسلامی هر یک درسخنانی بر ضرورت تسریع در روند اجرای ۴۳۷ طرح عمرانی مرکز استان تاکید کردند و افزودند: سرعت در اجرای طرح‌ها زمینه ساز صرفه جویی حداکثری هزینه‌ها خواهد بود و این مهم بویژه در مناطق روستایی باید بیشترمد نظر مدیران قرار گیرد.

این نمایندگان همچنین با اشاره به شهرستان شدن بخش خمام، تخصیص اعتبارات لازم جهت راه اندازی فرمانداری، بخشداری‌ها و ادارات دولتی دستگاه‌های مختلف اجرایی را در این شهرستان جدید خواستار شدند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads