کد خبر: 208299 - تاریخ: دوشنبه، 4 ژانویه 2021 - 09:55

رئیس پلیس راهور گیلان:

وجود فقط ۳ دوربین ثبت تخلفات در رشت/ حضور فیزیکی پلیس برای کنترل ترافیک کافی نیست

رئیس پلیس راهور گیلان با بیان اینکه حضور فیزیکی پلیس برای ثبت تخلفات در شهر به ‌تنهایی امکان پذیر نیست گفت: در حال حاضر فقط ۳ دوربین ثبت تخلفات در رشت داریم.

به گزارش خوبان، سرهنگ امیر طالبی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی ۹ ماه گذشته آمار فوتی‌های تصادفات در شهر رشت به ۳۶ نفر و آمار مصدومان به ۴۷۶ نفر رسید که متأسفانه برخی از این مصدومان از ناحیه نخاع و توان حرکتی دچار مشکل شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان تصریح کرد: خیابان‌های فرسوده و درهم خمیده شهر رشت نیازمند همکاری مصمم و همه‌جانبه دستگاه‌ها است تا بتوانیم خیابان‌های شهر رشت را از این وضعیت خارج کنیم.

طالبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط ۳ دستگاه دوربین ثبت تخلفات در رشت داریم که این اصلاً پذیرفتنی نیست و امید داریم با کمک شهردار جدید رشت اقدامات ارزنده‌ای در هوشمندسازی معابر درون شهری صورت گیرد.

وی با بیان ‌اینکه این مسائل به نهاد و شخص خاصی مرتبط نمی‌شود و همه باید در رفع این مشکلات کوشا باشیم افزود: البته با وجود اعتبارات کمی که دستگاه‌های دولتی با آن مواجه هستند در حال حاضر ۸۰ تا ۱۰۰ دوربین تهیه شده که حدود دو ماه آینده نصب می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان بیان کرد: باتوجه به‌اینکه تقریباً در همه شهرهای پیشرفته کشور به‌عنوان مثال تهران، اصفهان از دوربین‌های بیشتری برخوردار هستند انتظار می‌رود ما نیز تعداد دوربین‌های درون‌شهری رشت را افزایش دهیم.

طالبی با‌ بیان ‌اینکه حضور فیزیکی پلیس در شهر به تنهایی در کنترل تخلفات امکان پذیر نیست افزود: برای مدیریت شهر و پیگیری تخلفات، نیروی انسانی پلیس کفاف کنترل این همه خودرو را نمی‌دهد و بر ‌همین اساس هوشمند‌سازی شهر رشت باید اولویت اصلی کار باشد.

وی به‌ همکاری اعضای شورای اسلامی شهر رشت در مدیریت ترافیک شهر رشت اشاره و بیان کرد: اعضای شورای ترافیک از اساتید برجسته مدیریت شهری و علم ترافیک هستند و با همکاری‌ آنها توانستیم از این ظرفیت نهایت استفاده را کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان به مکانیزه شدن پل‌های عابر پیاده شهر اشاره کرد و افزود: متأسفانه هیچ‌کدام از پل‌های عابر پیاده ما مکانیزه نیستند و به همین دلیل بیشترین تصادفات ما در حوزه عابر پیاده رخ می‌دهد.

طالبی اظهار داشت: شهر رشت متأسفانه بستر فراهم شده‌ای برای استفاده از وسیله نقلیه عمومی نیست و مردم ترجیح می‌دهند از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند که این یکی‌از دلایل افزایش ترافیک در شهر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/۶۱۸/ی

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads