کد خبر: 208294 - تاریخ: دوشنبه، 4 ژانویه 2021 - 09:46

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

شناسایی ۱۲ هزار بیمار مشکوک کرونایی در طرح شهید سلیمانی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شناسایی ۱۲ هزار بیمار مشکوک کرونایی در طرح شهید سلیمانی، گفت: لاهیجان با بستری بیش از ۵۰ بیمار در مرز هشدار قرار دارد.

به گزارش خوبان، آبتین حیدرزاده با بیان اینکه نخستین مرحله طرح غربالگری حاج قاسم سلیمانی در استان گیلان به پایان رسید، اظهار کرد: در این مرحله ۸۸ درصد جمعیت استان معادل بیش از دو میلیون نفر غربالگری شدند.

وی با اشاره به شناسایی ۱۲ هزار مورد مشکوک به کرونا در مرحله نخست این طرح، افزود: یکی از مزایای طرح شهید سلیمانی شناسایی افرادی که دارای بیماری خاموش و یا ناقل بودند، است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه امیدواریم با کنترل و مدیریت این بیماری بتوانیم به نتایج خوبی برسیم، تأکید کرد: تداوم این روند نیازمند همکاری بیشتر مردم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه پرهیز از دورهمی های خانوادگی است.

حیدرزاده با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان لاهیجان، گفت: تعداد بستری‌های این شهر به بیش از ۵۰ نفر رسیده که طی شبانه روز گذشته نیز شاهد بستری ۱۱ مبتلای جدید بودیم که با توجه به جمعیت لاهیجان این آمار نگران کننده است.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات سختگیرانه‌تری در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در لاهیجان گرفته خواهد شد، تصریح کرد: شهرهای زرد و نارنجی نیز در وضعیت پایداری قرار ندارند اگر پروتکل‌ها رعایت نشود احتمال بازگشت مجدد نیز وجود دارد.

حیدرزاده با بیان اینکه امروز شاهد بستری بیش از ۱۰۰ بیمار کرونایی در کل استان گیلان بودیم، افزود: در چند روز اخیر مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش یافته و تعداد کل بستری‌های گیلان به ۴۷۰ نفر رسیده که با این روند ممکن است تعداد بسترهای در روزهای آتی صعودی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از غربالگری مجدد بیش از ۳۰۰ هزار جمعیت سالمند این استان با همکاری سپاه پاسداران در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: خدمات ویژه ای برای مراقبت از سالمندان بالای ۶۰ سال در نظر گرفته شده است.

کد خبر 5113267

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads