کد خبر: 208205 - تاریخ: پنج‌شنبه، 31 دسامبر 2020 - 13:33

فرمانده انتظامی استان گیلان:

جریمه ۲۰۰ هزار تومانی بیش از ۱۶۸هزار خودرو در گیلان

فرمانده انتظامی استان گیلان از استمرار اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه وسایل نقلیه خبر داد و گفت: ۱۶۸ هزار و ۴۵۳ دستگاه خودرو به علت عدم توجه به محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح با جریمه ۲۰۰ هزار تومانی در گیلان اعمال قانون شدند.

به گزارش خوبان ، سردار عزیزاله ملکی در جمع خبرنگاران، در خصوص اقدامات پلیس در اجرای طرح کنترل ترددها در محورهای مواصلاتی و همچنین برخورد با صنوف متخلف از اول اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در بازه زمانی یکم الی هشتم دی ماه جاری، اظهار کرد: در این مدت ماموران نظارت بر اداره اماکن پلیس امنیت عمومی از ۱۶۶۰۲ واحد صنفی در استان بازدید کردند، ماموران با تذکر لسانی به ۷۱۹۵ واحد، ۹۰۲ واحد صنفی متخلف را پلمب و برای ۱۱۴۱۰ واحد صنفی متخلف که شیونامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند نیز اخطار پلمب صادر کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه برابر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، ۵۲ درصد ابتلا به این بیماری مربوط به دورهمی‌ها است، تصریح کرد: پلیس در اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی، با نظارت بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی منطبق با شیوه‌نامه‎های بهداشتی و انهدام باندهای احتکار و توزیع خارج از شبکه مایحتاج مردم مانند ماسک، مواد ضدعفونی کننده و ارزاق عمومی در مسیر حفظ امنیت و صیانت از سلامت جامعه گام برداشته است.

این مقام ارشد انتظامی از استمرار اجرای طرح ممنوعیت تردد وسایل نقلیه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد خبر داد و افزود: همکاری و مشارکت مردم در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا نقش بسیار مهمی در کاهش ۴۰ درصدی بسترهای بیمارستان داشته است.

سردار ملکی با اعلام اینکه از ابتدای شروع این طرح و با مشخص شدن شهرهای قرمز، نارنجی و زرد ۳۶۹۹ دستگاه خودرو متخلف به علت عدم رعایت قوانین وضع شده با جریمه یک میلیون تومانی اعمال قانون شدند، بیان کرد:۶۲۵۵ دستگاه خودرو متخلف با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و ۱۶۸ هزار و ۴۵۳ دستگاه خودرو نیز به علت عدم توجه به محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح با جریمه ۲۰۰ هزار تومانی در محورهای ورودی و خروجی و همچنین معابر شهری اعمال قانون شدند.

وی تصریح کرد: ماموران در طول این مدت با تذکر به ۴۵ هزار و ۷۵ دستگاه خودرو متخلف از ورود ۲۴۷۰۴ دستگاه خودرو به استان ممانعت به عمل آورده‌اند.

سردار ملکی با اشاره به اینکه پلیس با آن دسته از رانندگانی که به قوانین و تذکرات ماموران انتظامی بی‌توجهی کنند، برخورد می‌کند، خاطرنشان کرد: علاوه بر تامین امنیت و انتظام بخشی به بیمارستان‌ها و ارائه خدمات انتظامی به شهروندان، بیش از ۶ هزار و ۵۰۸ نفر نیز در قالب اکیپ‌های استقراری، مسئولیت نظارت بر ورود و خروج خودروها به شهرهای دارای محدودیت را برعهده دارند.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان از همکاری بسیار خوب شهروندان با پلیس تقدیر و تشکر کرد و رعایت قوانین و مقررات و عمل به توصیه‌های بهداشتی را گامی مهم در کنترل بیماری کرونا دانست.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads