کد خبر: 208191 - تاریخ: پنج‌شنبه، 31 دسامبر 2020 - 07:17

به وقت سلامت ؛

تبعات چاقی قبل از ۶ سالگی/آسیب های روانی کودکان چاق

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران، در ارتباط با علل بروز چاقی و سن ابتلا به چاقی در کودکان، نکاتی را متذکر شد.

به گزارش خوبان، محمدرضا وفا، با عنوان این مطلب که چاقی مادر همه امراض است، گفت: اگر کودکان قبل از رسیدن به ۶ سالگی دچار چاقی مفرط شوند، شاید این عارضه تا آخر عمر با او همراه باشد.

این متخصص تغذیه با طرح این معضل که کودکان چاق در آینده همان افراد بزرگسال چاق خواهند بود، افزود: آنچه مسلم است، یکی از نگرانی‌های جدی درباره افراد چاق، این واقعیت است که آنها بیشتر از دیگران در معرض مبتلا شدن به انواع بیماری‌های خطرناک هستند.

وی با اشاره به انواع بیماری‌های خطرناک که افراد چاق را بیشتر تهدید می‌کند، گفت: کبد چرب را می‌توان شایع‌ترین عارضه چاقی دانست که اگر مراقبت نشود، خطر جدی برای سلامت فرد تلقی می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران، سرطان‌های دستگاه گوارش را از دیگر تهدیدهای سلامت افراد چاق دانست و افزود: متأسفانه یکی از تبعات چاقی در کودکی، مشکلات روانی است که در مواجهه با همسالان خود دچار آن می‌شوند.

وفا توضیح داد: کودکان چاق در سن ورود به مدرسه و تحصیل، به دلیل شرایط جسمانی که دارند دچار افسردگی می‌شوند که در تحصیل آنها نیز اثرگذار است.

وی تاکید کرد: افسردگی کودکان چاق باعث می‌شود نتوانند با دیگر بچه‌ها ارتباط برقرار کنند و آنها را به افرادی تنها و گوشه گیر تبدیل می‌کند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads