کد خبر: 208175 - تاریخ: چهارشنبه، 30 دسامبر 2020 - 13:13

استاندار گیلان تأکید کرد:

لزوم اجرای برنامه جامع آموزشی حوزه پسماند در مناطق شهری و روستایی

استاندار گیلان بر ضرورت اجرای برنامه جامع آموزشی حوزه پسماند در مناطق شهری و روستایی تأکید کرد و گفت: اجرای این برنامه به منظور آگاهی بخشی بیشتر مردم است.

ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان گیلان با بیان اینکه مدیریت پسماند به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه پایدار محسوب می شود، گفت: حل مشکل پسماند در راستای حفاظت از محیط زیست مطالبه مهمی است که باید به آن جامه عمل پوشاند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه بر اجرای پیوست های زیست محیطی و سلامت در اجرای طرح های توسعه ای تاکید شده است، افزود: حفاظت از محیط زیست میراثی بزرگی بوده که به عنوان یک وظیفه انسانی باید در همه نسل ها توجه شود.

زارع با بیان اینکه هم پوشانی اعتبارات در طرح های مرتبط با تالاب انزلی، سازمان جنگل ها و وزارت نیرو برای مدیریت پسماند در دستور کار قرار گرفته است، گفت: شهرداری های سراسر استان از ظرفیت های موجود برای اتمام پروژه های حوزه پسماند بهره بگیرند.

وی به حمایت های ویژه دولت در خصوص تخصیص اعتبارات در حوزه پسماند اشاره کرد و افزود: بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات برای استان های شمالی تا تیر ماه سال آتی در نظر گرفته شده است.

زارع با تأکید بر ضرورت اجرای برنامه جامع آموزشی حوزه پسماند در مناطق شهری و روستایی تأکید و اضافه کرد: اجرای این برنامه به منظور آگاهی بخشی بیشتر مردم است.

استاندار گیلان در ادامه گفت: پیش بینی می شود دولت بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال آینده برای پسماند تخصیص دهد.

وی خواستار اجرای طرح های آموزشی برای گردشگران جهت کاهش آسیب های محیط زیستی در گیلان شد و اظهار کرد: حفظ محیط زیست باید دغدغه اصلی مدیران و برنامه ریزان باشد.

زارع با تاکید بر اینکه با اجرایی شدن فرایند افزایش ظرفیت شرکت کود آلی تا ۱۰۰۰ تن در روز، احداث نیروگاه زباله سوز ۶۰۰ تنی، تصفیه خانه شیرابه بسیاری از دغدغه ها در حوزه پسماند رفع خواهد شد، تصریح کرد: طراحی سامانه خرید پسماند خشک جهت کاهش تولید زباله و طزح تفکیک از مبدا نیز میتواند به کاهش حجم تولید زباله کمک کند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads