کد خبر: 208139 - تاریخ: سه‌شنبه، 29 دسامبر 2020 - 08:59

قرارگاه خاتم‌الانبیاء ۵ پست اسکله جدید در منطقه آزاد انزلی احداث می‌کند

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: ۵ پست اسکله جدید با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا در منطقه آزاد انزلی احداث می‌شود.

به گزارش خوبان، مهدی کاظمیان ، با بیان اینکه اولویت اصلی سازمان منطقه آزاد انزلی، تکمیل زیرساخت‌های بندری، لجستیک منطقه و تسریع در بهره برداری از خط ریلی اتصالی به منطقه است افزود: مسیر ریلی که بنادر جنوبی کشور را به بندر کاسپین متصل می‌کند باعث رونق اشتغال در بخش‌های مختلف حمل‌ و نقل می‌شود.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی عنوان داشت: در حال حاضر علاوه ۲ پست اسکله که در حال ساخت هستند با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حال مذاکره برای ساخت ۵ پست اسکله دیگر هستیم.

کاظمیان تصریح کرد: در حوزه ناوگان دریایی سازمان منطقه آزاد انزلی استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را در دستور کار قرار داده و اکنون با همکاری این بخش و نیز مشارکت نهادهای دولتی در حال توسعه فعالیت‌ها در حوزه نقل و انتقال کالا در دریای خزر هستیم.

 

سخنگوی منطقه آزاد انزلی درباره مشکلات مربوط به سرمایه‌گذاری در این حوزه افزود: در این بخش در حوزه قانون‌گذاری مشکلی وجود ندارد اما در بحث تفاسیر موجود نسبت به مزایا و معافیت‌های قانونی برای فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران منطقه در برخی موارد ناهماهنگی‌هایی وجود دارد که سبب کندی روند سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد انزلی از سال ۹۶ با هدف صیانت از سلامت جامعه، جلوگیری از ورود و عرضه محصولات تقلبی و غیر مجاز و همچنین تسهیل امور سرمایه گذاران و تولید کنندگان کالاهای سلامت محور از ترخیص کالاهایی که با استانداردهای ملی منطبق نباشند جلوگیری به‌عمل می‌آورد.

کاظمیان درباره امحای کالاهای سلامت محور غیرقابل مصرف گفت: کارشناسان غذا و دارو طی بازدیدهای مستمر در صورت مشاهده اقلام سلامت محور تقلبی یا غیرمجاز و یا تاریخ مصرف گذشته نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام کرده و سپس این اقلام براساس قانون و با مجوز دادستانی امحا می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف این مدیریت، نظارت بر محصولات سلامت محور، پیش از ترخیص از گمرک است افزود: در این راستا امسال طی ۱۶ بازدید از ۱۲۸ فروشگاه ۵٫۶ تن فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، غذایی و آشامیدنی تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز جمع‌آوری شد و سپس با حضور مسئولان مربوطه نسبت به امحای این اقلام مذکور اقدام کردیم.

 کاظمیان تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی منطقه استان بوده و منافع آن عاید همه مردم استان می‌شود و این منطقه می‌تواند منافع کشور را در سطح بین المللی تأمین کند اما ایجاد مباحث حاشیه‌ای و رقابت‌های سیاسی و قومی سبب ایجاد اختلال در فعالیت منطقه می‌شود.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: در این راستا باید با همت مردم، مسئولین و همه نخبگان اقتصادی و سیاسی در جهت افزایش نقش منطقه در معاملات دریای خزر و اوراسیا و درنهایت توسعه کشور گام برداریم.

انتهای پیام/۶۱۴/ش

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads