کد خبر: 208129 - تاریخ: دوشنبه، 28 دسامبر 2020 - 18:35

استاندار گیلان در دیدار با وزیر صمت مطرح کرد؛

درخواست رفع مشکلات تأمین روغن و تعیین تکلیف شرکت‌های بزرگ وابسته به بانک‌ها در گیلان

استاندار گیلان در دیدار با وزیر صمت؛ خواستار رفع مشکلات مربوط به تأمین روغن مصرفی بخش های مختلف جامعه اعم از صنف، صنعت و خانوار و نیز تعیین تکلیف شرکت‌های بزرگ وابسته به بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری شبه دولتی در استان شد.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع صبح امروز (دوشنبه) در دیدار با مهندس علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشکلات موجود در تخصیص ارز و تأمین مواد خام روغنی که اختلالاتی برای تولید و تامین روغن مصرفی بخش‌های مختلف جامعه اعم از صنف، صنعت و خانوار ایجاد کرده، گفت: استان گیلان به دلیل شرایط خاص اقلیمی به‌عنوان قطب تولید کیک و کلوچه و خاستگاه تولید انواع شیرینی‌جات سنتی و محلی که توسط خانوارها و بنگاه‌های کوچک تولید می‌شود، همواره از مصرف کنندگان عمده روغن محسوب شده که علاوه بر بازار داخلی، سهم بسزایی را در عرصه تجارت خارجی به خود اختصاص داده است.

وی خواستار تأمین روزانه ۳۰ تن روغن سرخ کردنی مصرف خانوار از محل تولیدات کارخانجات خارج از استان شد.

 
استاندار گیلان همچنین بر ضرورت تأمین مواد اولیه چوبی مورد نیاز واحدهای صنعت سلولزی استان به ویژه تولیدکنندگان اوراق فشرده چوبی و صنعت پالت‌سازی تأکید و اظهار کرد: راهکار کوتاه مدت پیشنهادی برای حمایت از این صنعت که با توسعه چشمگیر طی سالیان اخیر در گیلان روبه رو بوده، تسهیل فرآیند واردات چوب با پوست است.

وی به تشکیل جلسه اخیر کارگروه رفع موانع تولید استان با حضور دبیر کارگروه ملی و بررسی تعیین تکلیف شرکت‌های بزرگ وابسته به بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری شبه دولتی و تهیه مصوباتی در این خصوص اشاره و حصول نتیجه در این زمینه را مستلزم برگزاری جلسه‌ای با حضور مسئولان ارشد شرکت‌های مزبور در محل وزارتخانه ذکر کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: حدود یکصد واحد صنعتی استان که در سالیان گذشته به تملک شبکه بانکی درآمده، علیرغم اقدامات و پافشاری‌های صورت گرفته در استان تاکنون بیشتر آن‌ها به نتیجه مناسبی منجر نشده است.

وی به ناکافی بودن یا فقدان اراضی مستعد سرمایه‌گذاری صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان و همچنین نبود زیرساخت‌های مناسب در برخی نواحی و شهرک‌های صنعتی استان در زمینه تأمین برق، آب، تصفیه خانه و… اشاره و این امر را موجب آسیب به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته از سوی متقاضیان عنوان کرد.

استاندار با بیان اینکه حوزه صنایع غذایی گیلان خصوصاً در زمینه محصولاتی همچون کیک، کلوچه و… قطب تولید محسوب می‌شود، گفت: به علت نبود کارخانه تولید شکر در استان، نیازمندی‌ها در این خصوص از استان‌های دیگر تأمین می‌شود که متأسفانه طی دو سال اخیر به طور غالب سهمیه اختصاص یافته به استان کمتر از نیاز واقعی بوده است.

دکتر زارع همچنین خواستار اصلاح ساختار سازمان صمت استان و تفکیک معاونت حوزه معادن از صنعت همانند ۲۶ استان کشور شد و اظهار داشت: افزایش نیروی کارآمد و متخصص در این حوزه و لزوم تسریع در انجام مطالعات مربوط به پهنه‌های اکتشافی گیلان مورد انتظار است.

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads