کد خبر: 208122 - تاریخ: دوشنبه، 28 دسامبر 2020 - 16:42

شهردار رشت

پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی پروژه احداث کارخانه زباله سوز رشت

شهردار رشت با اشاره به انعقاد قرارداد بین شهرداری و یک شرکت خارجی برای احداث پروژه کارخانه زباله سوز، گفت: این پروژه در حال حاضر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خوبان،  سید محمد احمدی شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه روزانه هزار و ۱۰۰ تا هزار تن زباله وارد سایت زباله سراوان می‌شود، اظهار کرد: ۷۰۰ تن از این زباله‌ها مربوط به شهر رشت و بقیه مربوط به ۱۳ شهر و ۵۰ روستای دیگر است.

شهردار رشت با اشاره به اینکه سمپاشی و دفن بهداشتی زباله‌های عفونی به‌صورت روزانه در این سایت انجام می‌شود، افزود: چند وقت پیش قراردادی بین شهرداری و یک شرکت چینی درباره اولین پروژه کارخانه زباله سوز منعقد شد که هم اکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ظرفیت ۶۰۰ تن زباله سوزی دارد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت اسمی کارخانه کود آلی ۵۰۰ تن است اما در حال حاضر روزانه کمتر از ۲۰۰ تن در آن زباله سوزی می‌شود، بیان کرد: افزایش ظرفیت کود آلی هدف بلند مدت است و قرار است که در کمتر از دو سال آن را اورهال کرده و ظرفیت آن را تا ۵۰۰ تن افزایش دهیم.

احمدی افزود: تصفیه خانه شیرآبه پروژه‌ای است که در دستور کار شهرداری رشت قرار دارد و امیدواریم ظرف دو سال سرمایه لازم جهت اجرای پروژه به دست آید و توسط زباله سوز کود آلی این مورد نیز انجام شود.

وی درباره ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود، گفت: اگر از ورود شیرآبه و فاضلاب به این رودخانه‌ها جلوگیری نکنیم مشکل همچنان پابرجا است لذا در سه فاز مطالعاتی جهت رفع این مشکل اقداماتی انجام شده و طی صحبت‌هایی که با رئیس سازمان برنامه و بودجه کردیم قرار شد که این پروژه را به قرارگاه خاتم واگذار کنیم.

احمدی با بیان اینکه معضل ترافیک از مطالبات مهم مردم رشت است، ادامه داد: رینگ ۹۰ متری در سه فاز برای حل این معضل است تعریف شده که در سه مرحله باید انجام شود و هم اکنون فاز اقتصادی آن در حال مطالعه است و پیش‌بینی می‌کنیم در فاز اول ۲.۶ کیلومتر را بازگشایی کنیم که هزینه اجرای پروژه نیز ۲۷۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads