کد خبر: 208064 - تاریخ: یکشنبه، 27 دسامبر 2020 - 17:09

استاندار گیلان مطرح کرد:

لزوم نوسازی تجهیزات در بنادر گیلان/جهاد کشاورزی در ذخیره سازی گندم فعال تر باشد

-استاندار گیلان با تاکید بر لزوم تسریع در تخلیه و بارگیری کالا و نوسازی تجهیزات بنادر استان، گفت: جهاد کشاورزی گیلان در ذخیره سازی مناسب کالاهای راهبردی فعال تر عمل کند.

به گزارش خوبان،  ارسلان زارع ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان در گمرک بندرانزلی یکی از نقاط قوت استان را صادرات محصولات کشاورزی عنوان و اظهار کرد: در ذخیره سازی مناسب کالاهای راهبردی از جمله گندم جهاد کشاورزی گیلان باید نقش آفرینی موثرتری داشته باشند.

وی سرعت عمل در تخلیه و بارگیری کالا را از انتظارات به‌حق صاحبان کالا از استان دانست و افزود: سرعت تخلیه، بارگیری و هزینه‌های آن در بندر انزلی نباید به لحاظ کیفیت خدمات‌رسانی از هیچیک از بندرهای مشابه کشور عقب تر باشد.

زارع با تاکید بر ضرورت افزایش سرعت تخلیه کالاهای اساسی همچون گندم، روغن و کنجاله در کمتر از ۴۸ ساعت، تصریح کرد: افزایش سرعت عمل در تخلیه بارگیری و مبادلات کالا یکی از دلایل مهم جذب بازرگانان در داخل و خارج استان خواهد شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه علاوه بر افزایش ناوگان کشتیرانی دریای خزر و نوسازی تجهیزات در بنادر به عنوان انتظارات به حق مردم استان، ادامه داد: در بندر آستارا نیز برای کاهش حجم کالایی مسیر زمینی، افزایش ظرفیت برای پذیرش کشتی‌های با تناژ بالا بسیار اهمیت دارد.

زارع بر تلاش دولت برای تکمیل خط آهن سراسری و راه اندازی کریدور شمال جنوب اشاره و بیان کرد: اتحادیه اقتصادی اوراسیا زمینه ساز گسترش بیشتر مبادلات از استان است.

وی با اشاره به ضرورت تسریع در انجام عملیات لایروبی بندر آستارا و استفاده از ظرفیت این بندر، ادامه داد: بر اساس گزارش‌ها در کانال اصلی ورودی بندر آستارا، مشکلی به جهت بارگیری کشتی‌ها با تناژ بالا وجود ندارد اما تکمیل بارانداز ریلی این شهرستان مرزی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان در ادامه به رشد ۵۰ درصدی صادرات به لحاظ ارزش ریالی و نیز افزایش ۳۷ درصدی صادرات به لحاظ وزنی در ۹ ماهه نخست امسال اشاره و اظهار کرد: تا کنون ۷۷ درصد از هدف‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی استان برای سال‌جاری، محقق شده است.

زارع با بیان اینکه توسعه اشتغال حاصل از صادرات و واردات کالا اهمیت بسیار دارد، افزود: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۴۳۲ تن کالا به ارزش یک میلیون و ۷۲۰ هزار دلار به صورت چمدانی از گمرکات گیلان صادر شده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads