کد خبر: 207988 - تاریخ: جمعه، 25 دسامبر 2020 - 11:02

نماینده رشت در مجلس

عملکرد ناموفق اجرای برنامه های توسعه ای حوزه کشاورزی در گیلان

نماینده رشت در مجلس یکی از اولویت‌های اشتغال و توسعه را تدوین برنامه‌ها و لوایح در راستای توسعه کشاورزی دانست و گفت: دستورالعمل‌های مشخصی در این باره وجود دارد اما در اجرا موفق نبودیم.

به گزارش خوبان، سید علی آقازاده صبح جمعه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۰ مطابق با واقعیت درآمد و هزینه‌های کشور نیست، اظهار کرد: پیش بینی دولت در خصوص درآمد کشور در حوزه فروش نفت و مالیاتی تفاوت زیادی با سال‌های گذشته دارد.

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه به اذعان کارشناسان، تنظیم بودجه ۱۴۰۰ سیاسی است، افزود: دولت در این سال‌ها به دلیل ضعف مدیریتی و تحریم‌ها عملکرد خوبی نداشت و نتوانسته تسلط کافی بر درآمدها و هزینه‌ها داشته باشد و اگر تغییرات اساسی یا برگشت لایحه انجام نشود، دولت بعدی با کسری بودجه مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نرخ تورم در این سال‌ها معنادار و خسارت بار بوده و علت آن نیز ضعف مدیریتی و اقتصادی دولت است، تصریح کرد: مجلس اعمال تغییرات در میزان حقوق‌ها و تناسب بودجه با تورم را در دستور کار دارد.

آقازاده با بیان اینکه جمهوری اسلامی با ۱۵ کشور مرز مشترک دارد و این کشورها اکثراً با بحران‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه هستند، بیان کرد: باید امکانات لازم مانند دوربین و تجهیزات نرم افزاری در اختیار مرزبانان قرار گیرد تا در دفاع از مرزها بهتر عمل کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر ضرورت تحقق منویات رهبری در حوزه مسائل اقتصادی، گفت: طی سال‌های اخیر در حوزه‌هایی مانند گمرکات و سیستم بانکی مشکلاتی داشتیم و کمیسیون امنیت ملی نیز موظف به رصد صادرات و واردات و مواد اولیه و نقدینگی است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی پس از ۴۰ سال بسیاری از چالش‌ها را شناسایی کرده و شناسایی ظرفیت‌های جدید را در دستور کار داده است، عنوان کرد: فراکسیونی جهت استفاده از ظرفیت جوانان کشور تشکیل شده تا این استراتژی تحقق یابد.

آقازاده یکی از اولویت‌های اشتغال و توسعه را مربوط به تدوین برنامه‌ها و لوایحی دانست که توسعه کشاورزی را عملی کند و افزود: بسترهای اجرایی و دستورالعمل‌های مشخصی در این باره وجود دارد اما در اجرای برنامه‌ها و هدفگذاری‌های خود در گیلان موفق نشدیم.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads