کد خبر: 20796 - تاریخ: سه‌شنبه، 12 مارس 2013 - 13:19

طبس از یزد جدا شد

خوبان خبر: شهرستان طبس پس از مدت‌ها کش و قوس بالاخره از یزد جدا شد و به خراسان جنوبی پیوست.

به گزارش خوبان: معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با تایید این خبر اظهار داشت: موضوع انتزاع طبس از یزد از گذشته تاکنون مطرح بوده است.

غلامحسین دشتی ادامه داد: مردم این شهرستان از طرق مختلف پیگیر جدایی طبس از یزد بودند و این موضوع را با دولت در میان گذاشته بودند و مسئولان در دولت و وزارت کشور با این انتزاع موافقت کردند.

وی دلیل این انتزاع را خواسته مردمی برشمرد و عنوان کرد: مردم به این دلیل که طبس فاصله کمتری با خراسان جنوبی دارند مایل بودند تا به خراسان ملحق شوند.

وی با بیان اینکه طبس در فاصله 370 کیلومتری مرکز یزد واقع شده است، افزود: این شهرستان تا خراسان جنوبی تنها 250 کیلومتر فاصله دارد و از مهم‌ترین دلایل الحاق یک شهرستان به استان محسوب می‌شود و طبیعی است که طبس هم به خراسان جنوبی ملحق شود.

دشتی شهرستان طبس را بزرگ‌ترین شهرستان در کشور خواند و گفت: این موضوع حق مسلم و طبیعی مردم طبس بوده که از ارتقای ساختاری و تشکیلاتی بزرگ‌تری هم برخوردار باشند.

به گزارش فارس، این اتفاق در حالی رخ داده که از شهریور ماه سال گذشته، زمزمه‌های جدایی طبس از یزد بلند بود.

مردم در آن زمان نیز با امضای طوماری خطاب به رئیس کمیسیون شوراهای اسلامی مجلس، زمزمه‌های جدایی طبس از استان یزد و الحاق این شهرستان به استان خراسان جنوبی را باعث ناراحتی و تشویش خاطر مردم طبس دانسته بودند.

رئیس شورای شهر طبس هم الحاق طبس به استان خراسان را تنها با تضمین اختصاص نماینده مستقل و فرمانداری ویژه قابل انجام دانسته بود.

محمد کریم عابدی، نماینده پیشین این شهرستان هم در شهریور ماه سال گذشته موضوع انتزاع و جدایی شهرستان طبس از استان یزد را قطعی اعلام کرده بود.

به گفته وی درخواست اصلی مردم طبس لغو مصوبه سال 1380 و بازگشت شهرستان طبس به استان خراسان رضوی بوده است.

 

انتهای پیام/48


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads