کد خبر: 207957 - تاریخ: پنج‌شنبه، 24 دسامبر 2020 - 09:10

انتقاد از مدیران اجرایی به دلیل عدم مطالعه قانون مقابله با بحران | برای رشت نگرانیم

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان با انتقاد از مدیران اجرایی به دلیل عدم مطالعه قانون مقابله با بحران گفت: رشت اگر دستش خالی است به این دلیل است که مانند مورچه ۹ ماهه کار نکرده تا سه ماه را بدون دغدغه استراحت کند.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت امروز با حضور مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان در سلان اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد.

آیا فرمانداری رشت برای مقابله با بحران آماده است؟!

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان در این نشست با بیان اینکه رشت اگر دستش خالی است به این دلیل است که مانند مورچه ۹ ماهه کار نکرده تا سه ماه را بدون دغدغه استراحت کند، اظهار کرد: الان  وقت گزارش خوب است، باید به مردم بگویید ما آماده‌ایم نه اینکه از دغدغه رشت صحبت کنید.

امیر مرادی با بیان اینکه برای شهر رشت ناراحتم که چرا ۱۲ نفر در رشت نتوانستند ماحصلی در حوزه شهرداری داشته باشند، گفت: وظیفه شهرداری این است بحران‌ها را جمع‌آوری کند نه اینکه کار عمرانی کند ما استان بحران‌خیزی هستیم آنگاه شهر رشت هرساله مشکلات یکسانی را تجربه می‌کند.

وی با بیان اینکه در جایگاه استانی میگویم،”ما برای مقابله با بحران آماده ایم اما برای شهر رشت نگرانیم”، افزود: شهرداری که ۹ ماه آمده چه انتظاری می‌توان داشت، چرا نزدیک به بحران تازه می‌گویید ما به لاستیک نیاز داریم، این اصلا قابل توجیه نیست.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه  بسیاری از مشکلات دستگاه‌ها در مقابله با بخش خصوصی به این دلیل است که مسؤولان مربوطه قانون مقابله با بحران را نمی‌خوانند و درست عمل نمی‌کنند، گفت: بخش خصوصی نمی‌تواند به دلیل به دست آوردن پول بیشتر قانون را دور بزند و دستگاه‌های خود رو برای باز کردن معابر فعال نکند.

مرادی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های استان در کشور بی نظیر است اما برای شهر رشت بسیار نگرانیم، تصریح کرد: ما ۷۶ دستگاه را به عنوان بخش خصوصی آوردم تا در کنار بخش شهرداری قرار بگیرد و  اجاره آنها را نیز خودمان پرداخت می‌کنیم.

وی بحث کریدور شهر رشت را مهم دانست و بیان کرد: امکانات بنیاد مسکن، سپاه و لشکر قدس برای باز کردن معابر هماهنگ شده و ۱۵۰ تیم نیز برای استان دعوت به همکاری شدند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به هماهنگی های لازم در نقشه  سوخت و جیره غذایی تصریح‌کرد: فرمانده مقابله با بحران نیز باید مشخص باشد تا تعدد تصمیم‌گیری مشکلان افزایش پیدا نکند از طرفی برای اولین بار بازرسی استان را فعال کردیم تا کسانی که قبل از بحران اعلام آمادگی کرده در وقت بحران نیز فعال باشند.

ضرورت تامین مشکل سوخت راهداری 

فریبرز مرادی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با بیان اینکه نیاز ماشین آلات ما  توسط پیمانکاران بخش خصوصی تامین خواهد شد، اظهار کرد: مشکل تامین سوخت یکی از مشکلات راهداری بوده که قرار شد با شرکت‌های حمل‌ونقل سوخت‌رسانی هماهنگ شود تا سوخت ماشین آلات راهداری به فوریت تامین شود.

تعدد تصمیمات و تکثر افراد تصمیم‌گیر در زمان بحران مشکل‌ساز است

فرماندار شهرستان رشت نیز در این نشست با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای مقابله با بحران احتمالی شرایط جوی در گیلان اظهار کرد: آمادگی برای اجرای برنامه‌ها و تمهیدات لازم برای مقابله با بحران‌های احتمالی لازم و ضروری ‌است چرا که بخش عمده‌ای از خدمات به استان از رشت به شهرستان های دیگر می‌رسد.

علی فتح اللهی با بیان اینکه انتقال مایحتاج عمومی از جمله سوخت و ارزاق عمومی از مرکزیت رشت صورت می‌گیرد، افزود: بیش از ۸۰۰ هزار نفر در شهر رشت سکونت دارند که حدود ۲۵ درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند بنابراین بر اساس این جمعیت، ضرورت آمادگی لازم برای جلوگیری از بحران‌های احتمالی در شهر رشت را دوچندان کرده‌ است.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به ضرورت تشکیل ستاد مقابله با بحران در مناطق پنج گانه گفت: تعدد تصمیمات و تکثر افراد تصمیم‌گیر در زمان بحران مشکلاتی است که باید از آن پرهیز کرد، لذا نمایندگان تام‌‌الاختیار در هر بخش تصمیم گیرنده است.

وی با بیان اینکه امکانات و استقرار ماشین آلات برای کاهش مشکلات در دستور کار قرار می‌گیرد، افزود: بخشداران در بخش‌های خود مسؤول ستاد مقابله با بحران هستند و هماهنگی بخش‌های معین نیز باید با تمهیدات  لازم صورت بگیرد.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه بخشداران خرید ماشین‌آلات مربوط به برف را در سنوات بودجه‌ای خود مدنظر بگیرند، بیان کرد: باید تلاش کنیم تا به جای اینکه برف ما را غافلگیر کند ما برف را غافلگیر کنیم و این محقق نمی‌شود مگر اینکه آمادگی لازم داشته باشیم.

وضعیت هواشناسی گیلان نارنجی است

نماینده مرکز هواشناسی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه سیستم فعالیت هواشناسی، هشدار نارنجی را صادر کرده است، اظهار کرد: این سامانه بارش تا بعد از ظهر جمعه فعال بوده و تا ظهر فردا بارش‌ها کاهش اما از عصر فردا، وزش باد شدید و تقویت بارش شدت خواهد گرفت و تا ظهر جمعه ادامه خواهد داشت.

رهاسازی ترافیکی دغدغه پلیس راه

رییس پلیس راهور شهرستان رشت نیز در این نشست با بیان اینکه پلیس در بحران های احتمالی نقش مهمی در رها سازی ترافیکی دارد، اظهار کرد: بیشترین برفی که روی زمین می‌نشیند از ۱۲ شب تا ۶ صبح است لذا حرکت اتوبوس‌ها در خیابان‌ها می تواند از کوبیدگی برف روی زمین جلوگیری کند.

سرگرد پاکدل با بیان اینکه پاک‌سازی معابر باید در دستور کار قرار بگیرد تا مشکلات ترافیکی مردم را دچار آسیب کند، افزود: اگر برای ماشین آلات راننده ندارید پلیس حاضر است تا پشت لودرها بنشیند و معابر را از کوبیدگی برف روی معابر دور نگاه دارد تا مشکلات ترافیکی  رفت‌وآمد مردم را با مشکل مواجه نکند.

جانشین رئیس پلیس راه استان گیلان نیز با اشاره به طرح زمستانی پلیس راه در استان اظهار کرد: ۴۸ تیم گشتی در جاده های کوهستانی و جلگه ای استقرار پیدا کرده اند.

سرهنگ صالحی با بیان اینکه با آنالیز کردن مشکلات جاده‌ای در  بارش برف در سال گذشته مشکلات احصا شده و مشکلات بحران ساز شناسایی و راهداری اقدام به استقرار راهداری سیار کرده است، افزود: مسیر امام‌زاده هاشم در دونقطه بحرانی شناسایی و استقرار پایگاه موقت راهداری و پلیس راه برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه اکثر انسدادهای شهری و برون شهری از ۲ بامداد تا ۶ صبح است، افزود: باید برای اجرای وظایف دستگاه‌ها برنامه‌ریزی ویژه صورت بگیرد تا مشکلات سال گذسته به وجود نیاید.

دستان شهردار خالی است

رئیس شورای شهر رشت نیز در این نشست با تاکید بر لزوم مدیریت در زمان پیک برودت هوا اظهار کرد: ماشین آلات شهرداری در گذشته توانایی باز کردن جاده‌ها را داشت اما آن‌ها را تاراج زدند و امروز شهردار با دستان خالی باید بحران را مدیریت کند.

احمد رمضانپور با بیان اینکه مشکلات، مدیریتی نبوده بلکه زیرساختی است، گفت: در سال گذشته با مشکلات برق فراوانی مواجه بودیم که نشان از مشکلات زیرساختی بوده و باید از اداره گاز بابت تلاش مضاعف در قطع نشدن گاز تشکر ویژه کنیم.

احیای بخش موتوری شهرداری در دستور کار

شهردار رشت نیز در این نشست با بیان اینکه بعد از برف سال ۸۳ به دلایل مختلف مغلوب شده‌ایم، اظهار کرد: در سال گذشته با وجود پیش‌بینی برف سنگین، همه شانه خالی کردند و انگشت ها به سمت شهرداری نشانه رفت در صورتی که شهرداری نه عده داشت نه عُده.

سیدمحمد احمدی با تاکید بر لزوم احیای بخش موتوری شهرداری افزود: ما در طول یک ماه گذشته چهار بحران بارندگی داشتیم و شهرداری با پلیس در کف جاده بود و با همه توان خود فعالیت کرده تا کمترین اعتراض از مردم شنیده شود.

وی با بیان اینکه نقاط آبگیر مشخص و لایروبی شده است، گفت: برای نجات شهر جهت جمع‌آوری آب‌های سطحی بیش از ۶۰  میلیارد اعتبار نیاز است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads