کد خبر: 207863 - تاریخ: دوشنبه، 21 دسامبر 2020 - 12:23

استقرار جوی پایدار طی امروز و فردا در گیلان/پایان هفته بارانی است

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار جوی پایدار برای امروز و فردا در استان، گفت: با ورود سامانه سرد و بارشی، پایان هفته گیلان بارانی است.

به گزارش خوبان، محمد دادرس با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی این الگوها نشان‌دهنده استقرار هوای نسبتاً سرد در منطقه است.

وی با بیان اینکه بنابراین برای امروز و فردا در ساعت شب در ارتفاعات و دامنه‌ها یخبندان و برای نواحی جلگه‌ای احتمال بروز پدیده مه پیش بینی می‌شود، افزود: گاهی نیز با عبور جریانات کم و بیش ناپایدار از منطقه شرایط برای افزایش ابر و در بعضی نقاط بارش پراکنده فراهم خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از روز چهارشنبه با ورود سامانه ناپایدار و سرد به استان گیلان شرایط برای بارش فراگیر و وزش باد و همچنین کاهش دما تا پایان هفته فراهم خواهد شد.

دادرس با بیان اینکه بارش باران در روز چهارشنبه کل استان گیلان را فرا خواهد گرفت، اضافه کرد: با توجه به کاهش دما بارش در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان یاد آور شد: با تقویت این سامانه در روزهای پنجشنبه و جمعه، بارندگی و وزش باد در برخی از مناطق استان گیلان شدید یا خیلی شدید پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای امروز آسمان استان گیلان کمی تا نیمه ابری، ارتفاعات یخبندان و در بعضی نقاط افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است، ادامه داد: برای روز سه‌شنبه نیز آسمان گیلان کمی تا نیمه ابری، در بعضی مناطق ابری و مه آلود و احتمال بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

دادرس با بیان اینکه در حال حاضر آسمان شهر رشت نیز کمی تا نیمه ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد و بارش پراکنده پیش بینی شده است، گفت: دمای فعلی شهر رشت نیز بین ۶ تا ۱۲ درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود.

کد خبر 5100919
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads