کد خبر: 207850 - تاریخ: دوشنبه، 21 دسامبر 2020 - 08:29

رئیس سازمان صمت گیلان:

شهرک‌ها و نواحی صنعتی پیشران توسعه گیلان در حوزه صنعت هستند

رئیس سازمان صمت گیلان گفت: در استان گیلان ۴۰ درصد بار اشتغال و تولید بر عهده صنعت، معدن و تجارت است؛ شهرک‌ها و نواحی صنعتی پیشران توسعه استان در حوزه صنعت هستند.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق‌پوش در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی نقش محوری با ظرفیت ویژه و پتانسیلی که دارد می‌تواند به عنوان پیشران توسعه در کشور باشد.

رئیس سازمان صمت گیلان افزود: گیلان بهترین، نزدیکترین و آسان ترین مسیر صادرات و ورود به بازارهای اروپایی است، لذا تحرک شهرک‌های صنعتی در حوزه تولید، استقرار واحدهای توجیه پذیر و دانش بنیان و صادرات محور در استان زمینه رشد اقتصادی را فراهم می‌کند. اینکه بتوانیم صنایعی را در استان مستقر کنیم تا هزینه‌های تمام شده برای سرمایه گذاران و امنیت سرمایه گذاری را فراهم آورد تا بتوانند با کمترین دغدغه خاطر در دسترس باشند و به اهداف تعیین شده دست یابند.

وی گفت: در شرایطی سختی قرار داریم لذا هنر مدیریتی باید به گونه‌ای باشد که از ظرفیت‌ها خوب استفاده کنیم، در این راستا باید با یک درایت، هماهنگی و هم افزایی شرایط بحرانی را رد کنیم.

دلق‌پوش بیان کرد: گیلان در برخی از صنایع نظیر نساجی، سلولزی چوکا و اسالم زبانزد بود که به مرور با چالش‌هایی در این حوزه‌ها مواجه شد. در حال حاضر شهرک صنعتی سپیدرود که یکی از ۳ شهرک صنعتی خصوصی است و همچنین شهرصنعتی رشت یکی از ظرفیت‌های مهم استان است. عزم و اراده ما در شرایط فعلی هماهنگی، همدلی، همگرایی و هم‌افزایی باید در جهت رونق صنایع موجود گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: در استان گیلان ۴۰ درصد بار اشتغال و تولید بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است؛ شهرک‌ها و نواحی صنعتی پیشران توسعه استان در حوزه صنعت هستند.

رئیس سازمان صمت گیلان افزود: مشکلاتی داریم که مربوط به زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی است که باید در سطح ملی و استانی دیده شود.

دلق‌پوش گفت: یکی از چالش‌های گیلان مشکل زیست محیطی و تراکم جمعیتی است؛ صنایع مستقر در گیلان الزامات محیط زیستی را رعایت می‌کنند و انتظار می‌رود در این راستا استفاده از فناوری‌های نوین را در اولویت قرار دهند.

وی گفت: اتصال راه آهن تحولی است که فرصت‌های سرمایه گذاری را به سمت گیلان سرازیر می‌کند.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads