کد خبر: 207783 - تاریخ: شنبه، 19 دسامبر 2020 - 08:24

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

افزایش بی‌رویه قیمت‌ها تعداد زیادی از مردم را زیرخط فقر برد

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: افزایش بی‌رویه قیمت‌ها حجم عظیمی از مردم را زیرخط فقر برد.

به گزارش خوبان، رسول فرخی میکال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بودجه یک سند معتبر مالی است که همه زوایای آن در حوزه‌های داخلی، خارجی، نقاط قوت و ضعف کشور و فرصت‌ها باید دیده شود؛ در نقاط ضعف کشور ما این مسئله مطرح است که با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت‌ها حجم عظیمی از مردم زیر خط فقر هستند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: فرصت‌های ما در حوزه‌های مختلف کشور امکاناتی است که در درون کشور وجود دارد و این سند مالی معتبر کشور باید یک سند تضمین شده در برابر همه خطرات احتمالی اقتصادی باشد؛ با توجه به اینکه ما در جنگ اقتصادی هستیم انتظار می‌رفت که بودجه ۱۴۰۰ یک بودجه مقاومتی و درون‌گرا باشد که با ملاحظات انجام شده این طور نبود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه شاید لایحه بودجه ۱۴۰۰ به دولت برگردد افزود: در صورت رد لایحه توسط مجلس دولت ۲ هفته فرصت دارد آن را برگرداند که با توجه به شرایط حتی اگر ظرف مدت ۲ هفته به مجلس برگردد باز هم آن لایحه مورد نظر نمی‌‌شود و باید در کمیسیون تلفیق بودجه وقت بیشتری صرف شود و اعضای این کمیسیون باید کاری جهادی انجام دهند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: درباره پل غیر هم‌سطح میدان گیل لاهیجان در ملاقات با وزیر راه و شهرسازی به جمع‌بندی خوبی رسیدیم و ۴ میلیارد برای ارزیابی مسیر واریز کردند و از دادستان و فرماندار لاهیجان نیز خواستیم تا ماده ۹ را در این پروژه اعمال کرده همچنین ۴۵ میلیارد تومان طلب پیمانکار را پرداخت کنند؛ انتظار ما این است که این پل تا پایان برنامه دولت به بهره‌برداری برسد.

فرخی عنوان داشت: جاده گردشگری سیاهکل دیلمان یکی از جاده‌های گردشگری بی‌نظیر کشور است که متأسفانه با احداث کارخانه سیمان به جاده تبدیل شده که هر ساله تصادفات زیادی در آن اتفاق می‌افتد پیگیری‌های زیادی در این زمینه انجام شده و اکنون در این جاده مشغول ترمیم آسفالت و روکش هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی افزود: در منطقه دیلمان با توجه به پراکندگی روستاها و وسعت منطقه‌ای دیلمان ۵ مسیر داریم که احتیاج به ترمیم دارد و قرار است که اعتباراتی برای تجهیز و رسیدگی به راه‌های پیرکوه دیلمان اعطا شود از مسئولان ذی‌ربط تقاضا داریم تدبیر ویژه‌ای درباره دیلمان داشته باشند.

نماینده معین مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: ۲۷ سال است که طرح تصفیه فاضلاب آستانه اشرفیه در حال اجرا است و تاکنون بالغ بر ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده و پس از گذشت ۲۷ سال این پروژه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است از وزیر نیرو میخواهیم اعتبار بیشتری برای این پروژه در نظر گرفته شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس افزود: خط سوم تصفیه‌خانه فاضلاب لاهیجان تا ۲۲ بهمن امسال به بهره‌برداری می‌رسد این پروژه نیز ۲۷ سال است که به طول انجامیده و در طول این مدت حدود ۵۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است با توجه به پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه اگر این تلاش‌ها تداوم داشته باشد ان‌شاالله تا ۲ سال دیگر شاهد بهره‌برداری این پروژه هستیم.

فرخی با بیان اینکه با توجه به قدمت بالای شهرداری سیاهکل اکنون این شهرداری وضعیت مناسبی ندارد گفت: در حوزه کمربندی سیاهکل بازگشایی، آسفالت و زیرسازی آن تا حدودی انجام شده و در این پروژه تاکنون ۶ میلیارد تومان هزینه شده و ۴۰ میلیارد تومان دیگر برای ادامه آن مورد نیاز است که باید از منابع استانی و کشوری تأمین شود زیرا شهرداری با توجه به شرایط موجود قادر به پرداخت آن نیست.

نماینده معین مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: جاده آستانه اشرفیه به کیاشهر با وجود انجام اقدامات باز هم جزء جاده‌های پر خطر است با توجه به پیگیری‌های لازم از وزیر راه و شهرسازی درخواست اتمام پروژه را داشته و ۱۵ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت که با توجه به اعتبار تخصیص داده شده و پیشرفت فیزیکی آن انتظار می‌رود در پایان دولت این پروژه به اتمام برسد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان  در مجلس افزود: متأسفانه در برخی از مناطق مانند سیاه‌خانه و پیرکوه سیاهکل شاهد پدیده رانش هستیم در این حوزه نقشه‌های اولیه تهیه شده و اکنون به‌دنبال مسائل ژئوفیزیکی آن هستند؛ در بخش سوسدان لاهیجان اعتباراتی اعطا شده و آسفالت آن منطقه انجام شده است همچنین ۳۲ خانوار از این منطقه جابجا شدند ولی تاکنون برای خدمات زیربنایی اقدامی انجام نشده است.

فرخی گفت: در جاده سیاهکل به دیلمان وجود کارخانه سیمان مشکلات زیادی به وجود آورده و ۸۵ درصد بار وارد به این جاده متعلق به این کارخانه است همچنین این کارخانه باعث آلودگی هوای آن منطقه شده که در این راستا قرار است تمام جاده‌های منتهی به منطقه دیلمان را درخت‌کاری کرده و کمربند سبز ایجاد کنند و همچنین باید با توجه به آسیب‌هایی که مردم آن منطقه می‌بینند درصدی از سود خود را به مردم بدهد.

انتهای پیام/۶۱۴/ ز

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads